Alla inlägg den 13 januari 2008

Av Kaela - 13 januari 2008 20:12


När jag vänder mig om
och ser tillbaka
häpnar jag över den plan
som Du har tecknat i mitt liv


jag inser att det jag ibland
gav namn av mörker
var Din hand
som ledde mig genom mörkret


många önskningar jag haft
blev aldrig uppfyllda
och jag ser nu
att det var bäst så


jag vänder mig om
och tackar Dig......

Av Kaela - 13 januari 2008 15:45


 

Just hemkommen från en fruktansvärt otäck utställning på Arbetets museum om Förintelsen.
Alla de fruktansvärda bilderna har man ju sett många gånger förut.

Men det som också belystes här visste i alla fall jag bara lite om.

Att Sverige var aktivt för att få den röda bokstaven J för jude stämplad i judars pass så att vi på det sättet skulle kunna avvisa dem i tullen.

Jag mådde illa.

För att inte tala om de vetenskapliga experiment som utfördes på Vibyholm utanför Lund på förståndshandikappade barn och ungdomar.

Läs mera här: http://segate.sunet.se/cgi-bin/wa?A2=ind0001&L=handikapp&P=2458


Och inte minst - tvångssteriliseringarna.

 Vilken historia vi har.

Så mycket övergrepp från myndigheter.


Läs mera här: http://www.nkmr.org/artikel_fortsattningen_pa_tvangssteriliseringarna_av_siv_westerberg.htm

Av Kaela - 13 januari 2008 11:37

Gud är min Far
som givit mig
Jorden som mor


odödligt
är mitt liv


kärleken min lag
friden min tillflykt


motståndet
är min lärare


min nästa
min syster
min broder


det nuvarande
är min
verklighet


evigheten
mitt löfte

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards