Alla inlägg den 24 januari 2008

Av Kaela - 24 januari 2008 22:12



Tack Ulla för din kommentar!!

kram till dig

Av Kaela - 24 januari 2008 15:56



 I P1 pratade Stefan Einhorn en gång när jag råkade lyssna mycket klokt och fint om skiljevärden mellan gott och ont. Han talade om ”motmänniskor” och ”medmänniskor”. Utan ”medmänniskor” hade mänskligheten aldrig överlevt. Och så lämnade han ett boktips: ”Den tunna hinnan mellan omsorg och grymhet” av Ludvig Igra

Boken finns att skicka efter här till ett betydligt lägre pris än bokhandelns:

http://www.adlibris.se/searchresult.aspx?

Av Kaela - 24 januari 2008 15:00


 Det finns faror med magknip - det ser man här.


Länsrätten har fastställt en tidigare dom i länsstyrelsen om att en 58-årig kvinna i Staffanstorp ska fråntas sitt körkort i två månader efter att ha kört mot rött ljus i en korsning.

Kvinnan har överklagat och anför bland annat att hon vid tillfället drabbats av intensivt magknip, och eftersom det inte fanns någon bil i närheten körde hon genom korsningen i 20 kilometer i timmen.

Och så en hälsning till barnhemsbarn som uppskattade katten och spegeln.....

Av Kaela - 24 januari 2008 13:41


Det är som den här kissen man ska göra.

Se sig själv som stark!!


För kom ihåg!


Det finns ingen bättre tid än just nu att vara lycklig. Lycka är en resa inte en destination. Så arbeta som om du inte behövde pengar, älska som om du aldrig blivit sårad och dansa som om  ingen såg dig.

Av Kaela - 24 januari 2008 09:25




Minnet
dyker upp


som ett
knytnävsslag


i solar plexus


kastar mig
huvudstupa
tillbaka


ner
i min barndom


gråten
och
övergivenheten


tar nästan
överhanden


Men så
återvänder
känslan
av tillförsikt


med insikten
om att jag
är älskad


av en
kärleksfull
Gud


och


lyfter mig upp
i en famn av ljus





Av Kaela - 24 januari 2008 06:23

Igårkväll när vi sakta gick genom stan snöade det ymnigt och var ett par grader kallt.

Nu när jag tittar ut så regnar det och är nog minst ett par grader varmt.

En märklig vinter.

Kan det vara så att vi aldrig mera får våra vanliga årstider.
Skidfabrikanterna får lägga ner kanske och starta någon slags vattenskidfabrik istället.

Är hela vår planet annorlunda av sina innevånares rovdrift.

Absolut för stora frågor att fundera på så här tidigt på dagen.

Så jag ilar till det dukade frukostbordet som min underbare man ställt i ordning och vidare till duschen och de mindre frågorna som hjärnan klarar av så här dags!
Som till exempel...vad ska jag ha på mig idag?

Långkalsongerna behövs i varje fall inte.


Önskar alla bloggvänner en riktigt God Morgon och en bra dag!



Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards