Alla inlägg den 27 januari 2008

Av Kaela - 27 januari 2008 23:06

 Söndagskvällen går mot 23.00 och mycket mycket tidigt ringer min väckarklocka imorgonbitti.

Vill i alla fall citera en av mina favoritpoeter här som en godnatthälsning till er alla


SYSTER FJÄRRANIFRÅN


Syster Fjärranifrån

med tusen tårars trängsel

under tunga ögonlock

kindens ebenholts med färg av

öknars solspjut


Syster Fjärranifrån

jag prövar namnet - tyst

i skydd av bussens motorbuller

Vem ger mig rätt att tänka näratankar

invävd som jag är i

trygga hembygdsmönster


Var i dina grova skor

finns plats för fjärranlandets sång

i stegens svikt på stigarna och fälten

hur kan sommarhiden härda ut

i nordisk vinterfrost och kyla


Ditt nya liv - en varjemorgon-resa

till språk som smakar trä på tungan

till timmars tålamod och klockors

monotona tick-tick


Vad tvingade dit hit till bortomlandet

vad bär du under dina täta slöjor

du Syster Fjärranifrån med

tusen tårars trängsel under huden

Eva Magnusson

Av Kaela - 27 januari 2008 12:30



Kära syster


solsken och skuggor möttes
när dina tårar blänkte
i ditt ansikte


Så stort
att jag fick komma
så nära
ditt väsens
förunderliga
värme och ljus


När jag ser ditt namn
på en sten
av grå granit
möts ändå
längtan och hopp


Tårarna
tvättar mina ögon
så de tål ljuset
i insikten om
hur rik jag är


som fått ha dig

Av Kaela - 27 januari 2008 11:32


i 16 dagar har jag nu haft min omröstning "TROR DU PÅ GUD"

den startade den 10 januari och 34 personer har röstat.


35,3% säger att de tror på Gud

32,4% säger att de inte tror på Gud

32,4% säger att de tror på ett högre väsen.


Nu startar jag en ny omröstning och blir väldigt glad för alla som svarar!


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards