Alla inlägg under januari 2008

Av Kaela - 24 januari 2008 09:25




Minnet
dyker upp


som ett
knytnävsslag


i solar plexus


kastar mig
huvudstupa
tillbaka


ner
i min barndom


gråten
och
övergivenheten


tar nästan
överhanden


Men så
återvänder
känslan
av tillförsikt


med insikten
om att jag
är älskad


av en
kärleksfull
Gud


och


lyfter mig upp
i en famn av ljus





Av Kaela - 24 januari 2008 06:23

Igårkväll när vi sakta gick genom stan snöade det ymnigt och var ett par grader kallt.

Nu när jag tittar ut så regnar det och är nog minst ett par grader varmt.

En märklig vinter.

Kan det vara så att vi aldrig mera får våra vanliga årstider.
Skidfabrikanterna får lägga ner kanske och starta någon slags vattenskidfabrik istället.

Är hela vår planet annorlunda av sina innevånares rovdrift.

Absolut för stora frågor att fundera på så här tidigt på dagen.

Så jag ilar till det dukade frukostbordet som min underbare man ställt i ordning och vidare till duschen och de mindre frågorna som hjärnan klarar av så här dags!
Som till exempel...vad ska jag ha på mig idag?

Långkalsongerna behövs i varje fall inte.


Önskar alla bloggvänner en riktigt God Morgon och en bra dag!



Av Kaela - 23 januari 2008 17:41



Rusar snart till sonens flickväns födelsedagsfest.

Bara ett tack  och en kram till Ulla i hastigheten för dina fina kommentarer.

Förresten, idag blev jag uppringd av en trevlig polis som ville få min utsago i en händelse som jag råkade bli vittne till.

Varannan mening ställde han frågan: "Vad var klockan då?"
Och det fick mig att fundera på om jag är väldigt annorlunda andra.

Jag visste att jag var på väg hem från jobbet och att klockan vid händelsens inträffande alltså bör ha varit mellan 16.00-18.00 (Har flextid på em. kan man säga)

Men ingen aning om vad klockan var vid de olika förloppen i händelsen.

Hur är det med er andra.

Om ni ser ett händelseförlopp kan ni svara på undan för undan vad klockan var?
Jag är nog ett mycket dåligt vittne är jag rädd.




Av Kaela - 23 januari 2008 10:46


Sänginsatsen Snulggle-nest har rönt ett visst intresse.

Varsågod Vita och tack för kommentaren.

Här kommer en länk där man kan hitta var i Sverige den säljs: http://www.babyland.se/resesang-baby-snuggle-nest_x_WW0100101.aspx

Av Kaela - 22 januari 2008 22:03

Klockan går och det börjar bli dags att gå isäng.
Tack goa rara Ulla för dina ord om dikten, om babysängen och inte minst - för kramen.

Hoppas du också får sova gott.
Glöm inte bort att änglarna finns och vakar över oss!




Av Kaela - 22 januari 2008 20:07


Tack Camilla för att du tyckte till om Snuggle-nest -sängen och tror den är bra.

Just vad min vacklande tvehågsenhet behövde!

Av Kaela - 22 januari 2008 16:52


Min kära dotter envisas med att säga att babyn ska sova hos henne i hennes säng.

Hon bor ganska trångt så jag förstår tanken.

Dessutom kommer hon att vara hos oss i annan stad en hel del.

Men jag blir orolig.Kvävningsrisk och sånt.

Och när jag kollat runt på nätet tror jag att jag hittat idealet.

Den kallas Snuggle-nest och är som en egen liten babysäng man placerar i sin egen säng.
Kolla på bilden!
Visst verkar det ganska smart för en ofta resande babymamma!


Snuggle Nest

Av Kaela - 22 januari 2008 11:10


 Tack Ulla för din godmorgonhälsning!

En varm kram till dig och en önskan om att dagen kommer emot dig med ljus och värme!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards