Alla inlägg den 28 april 2008

Av Kaela - 28 april 2008 22:39


Godnatt och sov gott!

Ställer kvar en kopp och en kanna varmt te till dig som är sent ute och går.


Av Kaela - 28 april 2008 19:58


Utan vingar
fann jag ändå vägen
mot skyarna

mot rymderna

lyfte min själ
i oändlighetens vind

och
svävade
mot ljuset

mot det ofattbara ljuset

lugnets boning



Utan vingar
fann jag ändå vägen...

Bodil Sandberg

Av Kaela - 28 april 2008 19:54

Gissa vems blogg jag ramlade rakt på när jag sökte något helt annat till en information jag skrev på jobbet idag...


http://blogg.aftonbladet.se/19862/

Av Kaela - 28 april 2008 19:46

Nu kan du me....


INGREDIENSER
Portioner: 8-10

2 dl grötris

4 dl vatten

1/2 tsk salt

2 ägg

1 l mjölk

1 dl vetemjöl

1 dl hackad mandel

1 dl socker

1 pkt saffran


GÖR SÅ HÄR
Koka grötriset med vatten och salt i en kastrull ca 10 min under lock. Tillsätt mjölken och låt gröten svälla på svag värme under lock ca 45 min. Låt gröten svalna något. Blanda gröten med ägg, vetemjöl, mandel, socker och saffran. Häll smeten i en väl smord ugnssäker form ca 22 cm i diameter.
Grädda saffranspannkakan i nedre delen av ugnen i 200°C, ca 30 min.
Servera saffranspannkakan ljummen eller kall med lättvispad grädde och sylt.(Helst ska det vara boysenbärssylt men körsbärssylt funkar lika bra tycker jag)

Av Kaela - 28 april 2008 19:40

Världen har blivit fruktansvärt rå och grym.
Samtidigt som de tekniska landvinningarna rusar framåt i en allt mer rasande fart så lider befolkningen i större delen av vår värld.
  Ett människoliv är inte mycket värt.Svårt för mig att fatta - som lärde mig att varje liv är heligtOch det katastrofala som händer med vårt hem, vår vackra jord-pga människans girighet.
Dramatiska klimatförändringar och liknande.
det sägs att vi bara anat det som håller på att ske i jämförelse med människor som bor där det redan börjat visa sig i deras vardag.Dra,maUndrar du:VAD är det som händer??Vad kommer att hända?Vart är vi på väg?Vem kan man egentligen lita på?

Det är lätt att bli missmodig när man ser allt negativt.

Men fatta mod! Det finns en lösning-det finns hopp!
Det bara måste finnas hopp!!!

Av Kaela - 28 april 2008 14:04


Kanske människans svårighet
att beskriva oändligheten
bottnar i
att hon rationellt
försöker beskriva det irrationella
Försök beskriva tiden
utan klocka
eller ljus
för en som är blindfödd
Att förstå oändligheten
är att vara tavlan
som lyfts ur ramen
för att se sin egen skönhet

Av Kaela - 28 april 2008 13:59

En välkänd talare startade en av sina seminarier med att hålla upp en 500-lapp.Med 200 åhörare i salen frågade han:- Vem vill ha den här sedeln?Flera räckte upp handen. Han fortsatte:- Jag vill ge den här sedeln till någon, men först vill jag göra något med den. Han skrynklade ihop sedeln till en boll. Så frågade han:- Är det fortfarande någon som vill ha den? Flera räckte handen i vädret igen.Så tog han sedeln, lade den på golvet och trampade ned den i det skitiga golvet.Sedeln var nu både skrynklig och skitig.- Är det fortfarande någon som vill ha den? frågade han, och flera händer i salen åkte upp.Mina vänner, sa talaren, i dag har ni lärt er en värdefull läxa.Oavsett vad jag gör med den här sedeln, så är det någon som vill ha den. Detär för att ni vet att värdet av den är oförändrat även om den är både skitig ochrynklig. Många gånger i våra liv, blir vi "hopskrynklade" eller nedtrampade i skiten,på grund av beslut som tas och omständigheter som dyker upp. Vi känner oss kanske värdelösa.Men oavsett vad som händer, kommer du aldrig att förlora ditt värde! Du är Speciell, glöm aldrig det!!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards