Alla inlägg under maj 2008

Av Kaela - 29 maj 2008 15:44

Ja Trollpackan och Jenny. Kanske är det tur att vi inte vet hur mycket gift det är både i det vi har på oss och det vi sätter i oss!


Visst eva är det viktigt att ge sig själv tid att njuta av livet ibland så vi inte får stå där en dag och säga: Alla dessa dagar som gick förbi - inte visste jag att det var livet.

Av Kaela - 29 maj 2008 06:34

Jag väntar och väntar,
förbereder och planerar,

skriver listor och rangordnar.

Till vilken nytta?

Jag skyndar mig
och jobbar undan
för att få mer tid imorgon.
Men fritiden jag vinner fyller jag med ännu fler förberedelser så a
tt jag ska hinna förbereda ännu mer i övermorgon........


Medan livet springer förbi mig
så skriver jag listor på vad jag ska göra

när jag får tid över.

Min vän Marianne

Av Kaela - 29 maj 2008 06:28

Inte visste vi väl att vi travar omkring med gift på fötterna...nu får vi vakta hundvalparna så de förutom att de tuggar sönder husses eller mattes skor får gift i sig!

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=774355

Av Kaela - 29 maj 2008 06:24

Underbart att man öppnar alla stängda vårdmottagningar- nu blir det ju ändå en lång väntan för dem som fått återbud eftersom kön verkligen har växt.

Tråkigt för sjuksköterskorna att strejken gav så lite.
Men risken är ju den- eftersom vi annars skulle fått en rad med strejker.
tror inte det är många sköterskor som känner att den halva procenten var värd striden för dem själva.


http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3130&a=774292

Av Kaela - 29 maj 2008 06:15


Ännu en strålande morgon!
Känns som man skulle vilja stanna tiden...hinna njuta.
Den här tiden går så oerhört snabbt.

Kanske är det därför vi längtar genom många långa gråa dagar till försommarsol och blommande fruktträd-varje ny blomma känns som en present av livet!

Önskar alla kära vänner en GOD morgon!

Av Kaela - 29 maj 2008 06:12

Känner med dig Vita-hemskt när kroppen skriker...
Det vet kanske bara den som varit där och som upplever smärtfria dagar och nätter som en stilla nåd.

Ja Ulla hon växer så det knakar!
Ett par veckor då man inte ser henne och hon har vuxit ordentligt.
Hon skrattar massor, en glad bebis- och "pratar" och bubblar så snart man ägnar sig åt henne.



Av Kaela - 28 maj 2008 22:14


God natt kära vänner!


Önskar att vackra drömmar ska få sluta dig i sin famn när det blir dags att sova.

Att stjärnorna ska lysa dig - och att du får vakna imorgonbitti med hjärtat fullt av hopp och ljus!


Av Kaela - 28 maj 2008 21:55


Vilken häftig video Rebecca !
Tänk att man kan lära en hund så mycket!

Den var verkligen toppen!
dalmatinern här på bilden ger ju intryck av en viss begåvning också- men å andra sidan- hur bevsiar man det - med en bild!

Den här

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards