Direktlänk till inlägg 19 juni 2008

jag ser Hans spår

Av Kaela - 19 juni 2008 12:16


Midsommar, mitt i den svenska sommaren, har blivit en helg dåj ag tänker på hur Gud slösar sina gåvor över oss människor – och hur Han upprätthåller sina skapelse.
Varje sommar är Guds sätt att säga till oss: En gång till!
Han har tålamod med oss.
Han ger oss långt mer än vi förtjänar.


Han har inte släppt taget om det som Han lämnat till oss att, förvalta och använda i enlighet med Hans intentioner .

När jag tänker på Guds generositet och försyn och att ingenting finns eller har blivit till av en slump så dyker en gammal psalm upp: Jag ser Hans spår varhelst en kraft sig röjer, en blomma doftar och ett ax sig böjer....


 Han skapade det för oss och ännu ser vi skönheten och ändamålsenligheten och fascineras av Skaparens fantasi och hela livets symfoni.

Den insikten skulle lära oss att bli varsammare om livet, varandra och Hans skapelse och sätta gränser för vad vi tror oss kunna göra med denna  skapelse.
Vi har ju fått och får ju allt av Gud för att bruka det tillsammans och lämna det vidare.
Som någon har sagt: "Vi ärver inte jorden av våra föräldrar, vi lånar den av våra barn!

När vi ser på allt skapat som en gåvor från Gud får det konsekvenser om hur vi ser på allt skapat och själva livet.
Vår syn på tillvaron förändras.
Vi har bara fått det till låns av alla goda gåvors givare.
Gud vill liv – Han är alltings ursprung och mål. Han vill rädda oss från evig död.

Han vill bara gott.
Han är kärlekens ursprung och källa!

 
 
jula

jula

19 juni 2008 12:35

glad midsommar!

http://jula

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards