Alla inlägg den 18 juli 2008

Av Kaela - 18 juli 2008 19:28

Ja tyvärr är det väl dithän det går både lite här och där att man pratar om sjuknärvaro istället för om sjukfrånvaro.

Och att inte få vara sjuk när man är det gör att man aldrig blir bra.

Det är helt rätt.

En sjukdom är ju kroppens sätt att säga ifrån.

Kram!

Av Kaela - 18 juli 2008 19:25

Blir glad för din kommentar.

Läste lite i din blogg och såg att du har det jobbigt.

Skickar en kram till tröst!

Av Kaela - 18 juli 2008 11:58

Jag må vara annorlunda
som varken kan gå eller stå
Kanske jag inte kan prata
men förstår kanske allt ändå


Jag vill att du tänker efter
när du kliver in hos mig
Hemmet är min trygghet
precis som ditt hem är för dig


Det är inte lätt att förklara
att ej kunna göra sig hörd
Ibland vill jag bara vara
och vill inte alls bli störd


Mitt humör är som alla andras
det går upp och det går ner
Ibland vill jag bara gråta
Men mest inuti jag ler


Maten kan vara ett gissel
hur vet du vad jag vill ha
Ibland kan jag vägra äta
för kanske det ej smakar bra


Även jag kan känna förnedring
när du sköter om min kropp
Kläder kan klia och kännas små
så snälla du Se opp


Får jag den vård jag behöver
en värmande tanke ibland
Då blir det skönt att leva
Här! Här får du min hand

Annica K

Av Kaela - 18 juli 2008 11:56

Helt rätt har du!
Många flera har dött i bil än på en nöjespark.

Men det hindrar ju inte att vi vill kunna låta barn roa sig- eller själva roa oss - under säkra former.Eller hur?

Av Kaela - 18 juli 2008 10:45


 



Det är den som går vilse som finner de nya vägarna.

 Niels Kjaer

Av Kaela - 18 juli 2008 10:42

Ditt skratt


är dolda tårar
och Du blöder
genomskinligt intill mig


(precis som om jag inte skulle märka)


din ensamhet har tusen röster
viskar din innersta hemlighet


dina tårar
har inte färdats förgäves


du är en av dem
som fått klarare ögon


för kärlekslöshetens skull


för de hårda blickarna vid möte


för kylan och ondskan i de


till synes mjuka orden


en dag ska också
du upptäcka


att elden
som skapats
av smärtan


värmer dig


Kaela

Av Kaela - 18 juli 2008 10:38

Så hände det igen, bara två dagar efter den tidigare allvarliga olyckan.

Hur säkert är det att roa sig med attraktionerna på ett nöjesfält?
Är det med livet som insats man ska ha kul.

Tror jag väljer andra nöjen.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=805801

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards