Alla inlägg den 22 augusti 2008

Av Kaela - 22 augusti 2008 15:59



Om jag kunde
skriva en tavla

Kaela


skulle jag måla
mitt hjärtas bild
av dig


Till dina vingar
väljer jag
ockra och guld


och kanske
en aning violett


Till dina ögon
skulle jag gå
till havet


och be att få låna
det blåaste blå


Stjärnljus
får låna sitt ljus
och sin färg


när jag målar
ditt leende


och ber


att du alltid ska


få behålla det



Av Kaela - 22 augusti 2008 15:56

Ja så sant eva...många barn skulle behöva ersättning för en familj som inte fungerar av olika anledningar.

Kanske något för FA att öppna i många städer.

http://kaela.bloggagratis.se/2008/08/21/899665-ett-familjecenter-for-de-glomda-barnen/

Av Kaela - 22 augusti 2008 11:44

Mikael Gerhardsson, 14 år, son till komikern Stefan Gerhardsson från buskisduon "Stefan & Krister" dog förra helgen när han klättrade upp på ett stillastående godståg och träffades av de strömförande ledningarna. Varje år dör många i precis sådana olyckor, säger informatören Beisi Sundin på Banverket. Och det är oftast unga pojkar.
 
Familjen Gerhardsson och Mikaels vänner, inte minst de som var med vid järnvägsleken och blev vittnen till olyckan, har min allra största medkänsla i det sorgearbete som nu ligger framför. Det är nog alldeles sant som pappa Stefan säger: "Det kommer att göra ont stundanvis, och det kommer att gå bra stundanvis. Men det kommer aldrig att bli detsamma" Och som han också säger: "Man kommer aldrig att bli samma människa som man var innan, men man behöver ju inte bli en sämre för det"
 
Stefan Gerhardsson önskar också, även om han själv tvivlar på att det har någon effekt att han säger det, att ungdomar ska inse att de bör hålla sig ifrån järnvägen, och att vuxna som ser ungdomar på väg att göra samma dumhet ska ha kurage nog att säga till dem att gå därifrån.
 
Själv tänker jag på ett besök vi hade i klassen när jag gick i gymnasiet av två killar som skadats för livet i "dumma" olyckor. Den ena hade, precis som Mikael, klättrat upp på en tågvagn och fått stora och allvarliga brännskador när han fick tusentals volt genom kroppen, men överlevt. Den andre hade blivit halvförlamad i en MC-olycka som orsakades av väl våghalsig körning och onödigt stort risktagande. De pratade om det som också Banverkets informatör är inne på, att det är främst killar som är inblandade i dessa olyckor. Inte bara på järnvägsvagnar utan också på vägarna. En av dem sa: "Tjejer tänker efter före. Killar tänker efter när de vaknar på sjukhuset. Om de alls vaknar" Och deras "mission" var just att få fler killar att också tänka efter före. Här tror jag att vi, hela samhället, har ett stort ansvar. Varför lär vi flickor att se och ta ansvar för konsekvenserna av vad de gör eller inte gör, medan vi lär pojkar att det alltid finns någon annan som kan ta ansvar och "tänka efter före" åt dem? Det talas mycket om att flickorna behöver få del av pojkarnas frihet - och gärna det! Men jag tror att lika viktigt kan vara att pojkarna får del av flickornas ansvarskänsla - det handlar faktiskt om att rädda liv!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3153100.ab
 
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3153707.ab

Av Kaela - 22 augusti 2008 06:06



Nå Sven, om någon slår dig på den vänstra kinden, vad gör du då?
- Är det kristendom eller är det på riktigt?


- Kan Lasse tala om vad som menas med hygien?
- Ja fröken, det är när man tvättar sig oftare än vad som behövs.

- Igår förlorade jag herraväldet över min bil.
- Oj då, körde du för fort?
- Nä, men min son fick sitt körkort.

- Per, vad gör du?
- Tvättar håret.
- Men skall du inte blöta ner det först?
- Nää, på flaskan står det ”schampo för torrt hår”.

Av Kaela - 22 augusti 2008 05:58

jaja nog är diskmedel viktigt- men kanske överraskar ändå siffrorna som Isi Wissing kommit fram till.

Men visst- dikar gör vi - för hand elle ri maskin ofta och det är klart att det är viktigt att man trivs med diskmedlet och att det gör ren.


http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3130&a=818739




Av Kaela - 22 augusti 2008 05:53

Jaha det är alltså förklaringen till att den sommar som nog mestadels ligger bakom oss nu, inte dansat fram på lätta fötter och bjudit på sol och värme utan mera kyla och svalt till och med kallt väder.

http://www.dagen.se/dagen/TTNews.aspx?ID=4225&newsType=Utrikes

Av Kaela - 22 augusti 2008 05:49

Oj så trist Trollpackan att du inte kom in på bloggen igårmorse.

Det händer mig också någon gång ibland och då känner man sig verkligen UTANFÖR!

Hoppas det lyckas bättre för dig idag!

Kram!

http://kaela.bloggagratis.se/2008/08/21/899661-god-morgon/

Av Kaela - 22 augusti 2008 05:46

Godmorgon alla kära vänner!

Få se om den här dagen blir den första dagen i augisti då det inte regnar.

Och just nu undrar jag varje dag om det är den här dagen som babyn ska anlända.

I väntan på nästa lilla barnbarn kanske det är möjligt för er att se filmen på Pixie i moster Rebeccas knä.

DSCN1555.MOV (8,9 MB)


Ha det gott idag!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards