Alla inlägg under augusti 2008

Av Kaela - 20 augusti 2008 05:38

 



Regn regn och åter regn har augusti bjudit på hitintills- i varje fall där jag bor.

Nu hoppas jag att augusti ska visa sig från sin bästa sida den sista tredjedelen av månaden.

Önskar att vi alla får en dag i SOL!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ha en riktigt bra dag!



Av Kaela - 20 augusti 2008 05:36

Visst är den bra Frump- verkligen så där mitt i prick.

Hoppas du har det bra på alla vis.

Ha det gott och var rädd om dig!


http://kaela.bloggagratis.se/2008/08/19/896659-skillnaden/

Av Kaela - 19 augusti 2008 19:41


 


Skillnaden mellan Hollywood och yoghurt är att yoghurt har en levande kultur.
Okänd tänkare

Av Kaela - 19 augusti 2008 19:36

Jag har suttit här och försökt förstå vad du menar Andreas.

Inte helt enkelt.

Jag tror att du vill antyda att invandrare är överrepresenterade inte bara bland dem som blir oskyldigt häktade utan också bland dem som blir med rätta häktade pga att de brutit mot lagen.

Jag har inga siffror som säger om invandrare är överrepresenterade i den gruppen.
Men OM de skulle vara det- vad tror du det beror på?
kanske att de inte fått jobb - svårigheten med att förlora en kultur innan man känner sig hemma i en annan.
Listan kan göras längre men eftersom jag fortfarande inte är helt säker på vad du menar så stannar jag där.

Ha det gott och var rädd om dig!

http://kaela.bloggagratis.se/2008/08/18/893175-overvikt-av-invandrare-bland-oskyldigt-haktade/


Av Kaela - 19 augusti 2008 06:05

   


Du...


Får jag gömma några drömmar hos dej?
Några naiva och vackra
som andra kanske skrattar åt.
Jag vill låta dom bo
längst inne i dej.


Får jag dansa klumpigt
och sjunga falskt för dej
en solig dag
när hjärtat spränger i bröstet?
Se inte till reflexerna,
upplev källan!


Får jag vara i din värme
och långsamt mjukna
när själen blivit lite frostbiten
Håll om mej
tills jag ler igen!


Får jag slösa min kärlek på dej?
Får jag skratta, krama, sjunga, gråta
och dansa av kärlek
utan att du blir rädd?
Jag vill se dej i ögonen
och låta ett leende
berätta att jag älskar dej!


Sigrid Renklint

Av Kaela - 19 augusti 2008 05:57

Gott att mitt i alla rapporter om hur tungt det är att bli gammal få läsa om att äldre mår allt bättre.

Och tänka sig att medellivslängden har ökat 40 år på de senaste 250 åren.

Att den ökat under 1900-talet kan man ju förstå- men att ökningen började redan för så länge sedan var ju en överraskning.

Värt att notera är att sociala kontakter har stor betydelse för hälsan.

Jag som jobbar med att se till att våra äldre får sociala kontakter (www.frivilligcentralen.se) blev förstås glad av att läsa det.

Bättre mediciner bidrar också - men kan inte göra allt!


http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=817625


Av Kaela - 19 augusti 2008 05:52


Sensommarmorgonen var kall när jag gick den korta promenaden till brevlådan för att hämta tidningen.

Men värmdes upp av att grannens lilla katt kom och strök sig mot mina ben och av de äpplen som börjar mogna på de två äppelträd som står i vår trädgård.

Hösten är en tid av frukt...

Något baby har inte anlänt ännu - men både den blivande pappan och mamman är förkylda så just nu önskar de att det ska dröja ett par dagar- även om tiden gick ut i fredags.

 Ha en underbar morgon!

Av Kaela - 18 augusti 2008 16:30

Ja visst Tobbe du har helt rätt.

Om det sen beror på att kommunerna är snåla eller fattiga.

Det kan säkert variera.

Det är ju givetvis otroligt tufft att vara vårdpersonal och se behoven och inte hinna fylla dem...det kan egentligen bara leda till en av två saker- antingen att man blir kall som skydd- eller att man inte orkar- de som orkar och dessutom fortfarande har ett varmt klappande hjärta är otroliga.
 http://kaela.bloggagratis.se/2008/08/18/893285-hur-mar-vardpersonalen/
ha det gott och var rädd om dig!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards