Alla inlägg under augusti 2008

Av Kaela - 18 augusti 2008 08:32

Vi talar ofta om bristerna i äldrevården - vi läser om det och vi hör om det.

men mycket sällan går vi vidare och undrar hur vårdpersonalen mår när de ständigt ska mötas av behov som klockan förnekar dem att fylla.
Idag är det först när en äldre person är riktigt sjuk eller ordentligt dement så pass att den utgör en fara för sig själv i varje fall, men kanske också för andra- som det är möjligt att få en plats på något äldreboende.

Det gör arbetet oerhört tungt både psykiskt och fysiskt.

Nu har det gjorts en doktorsavhandling på hur vårdpersonalen mår- vilket verkligen var på tiden.


http://arbetarbladet.se/slaktvanner/jubilaren/1.51006


Av Kaela - 18 augusti 2008 06:08

Det känns inte bra.

Vad är det som gör det?

Är det främlingsrädslan eller är det något annat som gör att man löper större risk att bli häktad om man har ett utländskt namn och kanske inte behärskar svenskan så bra att man kan förklara sig?
Hoppas att berörda myndigheter tänker till!


http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=156646


Av Kaela - 18 augusti 2008 06:03

 


Regnet öser ner och det känns verkligen så grått och så tråkigt som ordet "måndagsmorgon" låter.

Men dagen blir väl vad man gör den till.
Om inte helt så kan man kanske påverka lite med sina tankar och sin vilja.

Om inte annat kan man påverka sig själv.

Så det gör jag nu: jag säger till mig själv att detta är en underbar morgon - en ny början på en spännande dag.

Önskar dig att kunna göra detsamma så kan vi kanske lyfta oss själva i håret- ur gråheten och plasket.
En riktigt fin morgon och en bra ny dag och vecka önskar jag dig!


Av Kaela - 17 augusti 2008 18:51


 


Många människor kommer att vandra ut och in i ditt liv- men bara riktiga vänner kommer att lämna bestående fotspår i ditt hjärta.

Okänd tänkare.


Av Kaela - 17 augusti 2008 18:45

Nej...försent är inget så länge vårt hjärta slår....

Tack för att du läste- refelterade och kommenterade.

Ha det gott och vandra försiktigt i augustiregnet!


http://kaela.bloggagratis.se/2008/08/17/891736-det-ar-aldrig-forsent/

Av Kaela - 17 augusti 2008 15:17

Du har helt rätt Jollis. Det är bara det att jag mer elle rmindre tvingas höra allt eftersom jag har en sportfantast i familjen.

Ända sättet att slippa är att sätta på dammsugaren - så gissa om det är väldammsuget här just nu!

 http://kaela.bloggagratis.se/2008/08/16/889550-bara-vi-slapp-detta-os-altande-utan-slut/


Ha det gott ovh var rädd om dig!

Av Kaela - 17 augusti 2008 15:14

Ja du Ulla- en lika envis liten varelse som kusinen Pixie tror jag.

Nu var jag på fest i helgen ( med mobilen i handen nästan hela tiden) och där var det många som sa att det vanligaste är att förstföderskor går över tiden.
Så jag får väl tänka så- men känner starkt med min dotter som tycker det är jobbigt att vänta.

http://kaela.bloggagratis.se/2008/08/16/889564-bebisen-drojer/


Ha det gott och en stor kram

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards