Alla inlägg den 5 september 2008

Av Kaela - 5 september 2008 05:54


 


Krama mig ofta så blir jag glad och trygg,
låt mig känna mig älskad även om jag varit stygg.
Stå fast, ni som är vuxna, trots mina prövningar och test,
för även om jag klagar är ni ändå bäst.
Visa mig i handling vad respekt är för någonting,
lär mig se det vackra i världen runt omkring.
Tala om att jag duger just precis som jag är,
och låt mig höra ofta att jag är er väldigt kär.
Låt vårt hem vara ett ställe där tolerans och kärlek bor.
och kom ihåg att man kan leka även om man blivit stor!!!

Stina Norén

Av Kaela - 5 september 2008 05:49

Förmodar att ni alla hört om 11-åringen som försvann i fjällen på en skolutflykt.

Så underbart att se att han kom tillrätta.

Att han har klarat sig så bra i ett dygn säger han beror på att han har gjort som morfar lärt honom.

Han har ätit myror och liknande och sett till att befinna sig på öppna ytor för att kunna ses av helikoptern.

Hur många av oss vuxna ens skulle kunna tänka och handla så logiskt i en sån situation?

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1666977.svd

Av Kaela - 5 september 2008 05:42

Inte en dag för tidigt och trots den stora summan troligtvis alldeles för lite.

Människor med psykiska sjukdomar och problem har lämnats åt sitt öde alldeles för länge och  det behövs massor av djupgående insatser.

Återstår att se om de behoven ryms innanför summan av satsningen.


http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=157291

Av Kaela - 5 september 2008 05:32


Idag tror jag det är bäst att man är utrustad med ett paraply!

Ännu regnar det inte, men det hänger i luften och SMHI har lovat att det ska regna.

Igår var en underbart vacker dag här i Östergötland (och i Stockholm också - det vet jag för jag var där).
På studiebesök på en annan Frivilligcentral.

Ett besök som gav mycket tyckte både jag och styrelsen för den ideella förening som driver den frivilligcentral där jag jobbar.
(
www.frivilligcentralen.se)

Roligt att se hur lika tankar vi har utan att ha haft någon egentlig kontakt med varandra.

Det var som sagt roligt, men idag ska det bli skönt att vara på sin egen arbetsplats och hinna lite av det som samlats där.

Ha en bra dag alla bloggande vänner och besökare!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards