Alla inlägg den 6 september 2008

Av Kaela - 6 september 2008 16:34

Mot bakgrund av att många människor anbvänder sig av telefon och e-post för att berätta hur de har det i ett biktliknande samtal till en präst är Sveriges präster oroade över hur FRA lagen ska påverka detta.

Kommer människor att bära det tunga inom sig om de t.ex inte har en präst att bikta sig för i sin omedelbara närhet.

Nu är i och för sig ordet >bikt> ingenting som vi är riktigt vana med att Svesnka Kyrkan använder.

Tankarna går nog mera till de katolska kyrkorna då man hör detta ord.

Men att samtala om tunga privata saker är ju faktiskt bikt.


http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=157345

Av Kaela - 6 september 2008 11:05

Fruktansvärda efterspel för familjen i Arbogamorden.

En sajt som lagt ut bilder på de två små mördade barnen och som vägrar att ta bort det trots att pappan bett om det!

Så borde det inte få vara.

Det är att kränka människor som redan drabbats så ohyggligt!

Man ska aldrig önska människor något annat än gott- men när jag läste detta flög tanken genom mitt huvud- har den ansvarige för denna sajt aldrig mött sorg eller svårigheter.

Kanske behöver han lite motgång för att kunna förstå


http://vasteras.expressen.se/nyheter/2.2429/1.1290561/sajt-vagrar-ta-bort-obduktionsbilder

Av Kaela - 6 september 2008 10:54

En mycket intensiv arbetsvecka till ända och kroppen känns mör trots extra lång natt i sängen.

Mina nätter är ju i veckorna alldeles för korta.

Runt fem timmar.

Tur att det är två helgdagar på varenda vecka när man kan sova ut

Idag är det ingen sol som leker tittut i fönstret och lockar ut.

Istället ser det ut så här


Men en hel del som behöver bli gjort så kanske är regnet bra.

Frånsett att jag gärna jhade kunnat hä'nga min tvätt ute.


Ha en härlig dag - trots regnet önskar jag er alla sköna bloggarvänner och besökare.


Vilket väder idag ropar blommorna glatt

Nu slipper hon springa med kannan

och torka sig för pannan

för nu faller droppar och leker tafatt


Först ner på pionen ropas i kör

Missar gör ju en och annan

men slurp va gott sa humlan

som satt och sög nektar

Nu jag inte av hettan försmäktar


regn regn regn

en välsignelse i lagom mängd

Hoppas jag inte bli hängd

sa den våta pionen

med snöret om sin stam

och rosetten bak och fram

Sommarens olika väder

kräver bara olika kläder

Okänd poet 

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards