Alla inlägg den 10 september 2008

Av Kaela - 10 september 2008 21:00

Ja jag vill hoppas att alla har det så Sissi...det är svårt att bli gammal...och det är ett berömvärt arbete alla ni som arbetar inom äldrevården utför.

Klem och ha det gott !


http://kaela.bloggagratis.se/2008/09/10/941539-gamla-drogas-med-livsfarliga-mediciner/


Av Kaela - 10 september 2008 20:53

Jag har varit inne på din blogg och läst ditt inlägg.

Jag möter gamla människor både dementa och inte dementa varje dag i mitt arbete som samordnare här

www.frivilligcentralen.se

och deras oroliga anhöriga.

Jag ser att en del är starkt drogade....men jag vet givetvis inte varför.

Delar ofta de anhörigas oro över detta.

Jag har full förståelse för behovet av psyko-farmaka när man har dementa personer som lever i en annan verklighet än den vi kan se.
Men jag tror man kan bli "hemmablind" och inte se att det finns andra vägar.


Jag skriver dikter och en hel del av dem handlar just om de gamla jag möter i mitt arbete.

Lägger in ett par här nedanför.
Ha det gott Åse och var rädd om dig!



DET OSYNLIGA FOLKET 


ligga lågt
trampa ensam stig
bara finnas

som av nåd
vid sidan om allt

vara en roman
som samlar damm

en bok
som ingen vill läsa

längta att målas
i ljusa färger
till livslevande liv

med ett hjärta
som bultar
av längtan
Kaela


FÖR SISTA GÅNGEN

Den gamla kvinnan
som stod utanför Åhléns
och sålde Stridsropet

bor inte längre här

hon bor allt längre in
där hon
lever sitt liv

efter nya koder

som ingen annan
kan tyda

För sista gången
har hon sagt sitt:
"Gud välsigne dig"

till den
som la en femma
i boxen.....

hennes hjärta slår
och ögonen

är barnablå

men hennes blick
möter inte min
Kaela




Av Kaela - 10 september 2008 20:47

Ja visst är det så - inte kan vi svika våra läsare...och världen tycks int eha gått under så det var tydligen obefogad rädsla.

http://kaela.bloggagratis.se/2008/09/10/941538-forakare-varnar-varlden-gar-under-imorgon/


Javisst är det ett mirakel att vi vaknar på morgonen och kan stiga upp och kan gå och se och röra oss.

http://kaela.bloggagratis.se/2008/09/10/941536-denna-dag-ett-mirakel/


ha det gott och en stor kram synne

Av Kaela - 10 september 2008 05:45

Personer över 75 år med demens drogas med starka psykosmediciner och blir zombies.

Är det verkligen barmhärtigare än ättestupan?

Borde vi inte ha kommit längre i civilisation - eller kanske är det någon som kallar denna drogning för civilisation.

Jag kallar det för övergrepp.


http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=597&a=826349

Av Kaela - 10 september 2008 05:40

Imorgon= idag startas någon slags maskin i Schweich för att återskapa "Big Ban"

Den har tagit 14 år att bygga och kostat massor av miljoner.

Aviskten med denna lär väl vara att försöka bevisa att Big Bang teorin stämmer.

Om den samtidigt skulle utplåna mänskligheten kommer ingen av oss att veta om de hade fel eller rätt.

Men frågan är- tror ni inte att vi möts här ikväll igen?


http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=157458

Av Kaela - 10 september 2008 05:31

Hej Peter!


Sidan du hänvisar till i din kommentar finns inte.

 Ha en bra dag!


http://kaela.bloggagratis.se/2008/09/08/938488-en-solskenshistoria-fran-mitt-jobb/

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards