Alla inlägg den 24 september 2008

Av Kaela - 24 september 2008 21:11

Ett stort grattis på er stora dag! Även om den nu råkar infalla mitt i arbetsveckan i år så kanske ni hunnit/hinner fira litet ändå.


Många kramar från oss i Skåne.



Av Kaela - 24 september 2008 19:14


Idag firar vi- min älskade livskamrat och jag - 15 årig bröllopsdag!

Så det blir ett kort inlägg där jag bara vill säga att jag vill tacka Livet som gett mig så mycket......


Ha en skön kväll alla fina bloggarvänner och besökare.


Av Kaela - 24 september 2008 19:11

Det är ännu mera fruktansvärt Trollpackan, att man visste om det i högsta ledningen i Kina före OS men inte ville äventyra PR- och kallt lät flera små barn insjukna.

Girighet som är beredd att gå över lik har samma fula tryne var den än visar sig.

http://kaela.bloggagratis.se/2008/09/24/974128-den-som-saljer-melaminmjolk-ar-en-mordare/

Av Kaela - 24 september 2008 05:47





Att lärare, särskilt på lägre stadier, talar om sina elever som "sina barn" är vanligt, men ibland kanske inte så lämpligt.


En lärare sitter på bussen, och får se en man snett mitt emot, som hon tycker sig känna igen, som förälder åt en av eleverna. Hon hälsar glatt igenkännande på mannen, men denne ser helt oförstående ut, varför hon förstår, att hon misstagit sig...   - Åh ursäkta, säger hon förläget; jag trodde ni var pappa till ett utav mina barn!

Av Kaela - 24 september 2008 05:44


 


Du människa,
hur enastående du är
ingen annan lik

Född unik
uppvuxen i en annorlunda värld
än alla de andra

Formbar, sårbar

Du människa,
du bär genom livet
en outsläcklig törst
efter kärlek
efter bekräftelse
att återspegla
det goda livet

du lyckas ibland
ibland gör du det inte
Men - genom glädje och sorg
genom medgång och motgång
växer du

Under tiden 
växer det fram en ömhet
för allt det otillräckliga
det som inte nådde ända fram

medmänniskorna blir fler och fler
liksom du delaktiga i alltet

                                         

Liselott


Av Kaela - 24 september 2008 05:39

Det är fruktansvärt hur pengar kan förråa människor.

Hur kan någon bara komma på idén att tillsätta ett farligt ämne i barnmjölksersättning och i glass????
Det är en av de mest upprörande saker jag hört eller läst om.

Tänk vad pengar kan göra med en människa.

Nu hörde jag dessutom i ett nyhetsårogram T-tröjor med tryck kan innehålla melamin.

Det är ju också något som främst tilltalar barn och unga.

http://www.expressen.se/kronikorer/larslindstrom/1.1309049/lars-lindstrom-den-som-saljer-melaminmjolk-ar-en-mordare

Av Kaela - 24 september 2008 05:31

Märkligt att inte få blogga om det man vill.

Jag har läst Kyrksysters blogg nu och då http://blogg.aftonbladet.se/13059
och jag har svårt att förstå vad det skulle kunna vara i den bloggen som inte kan få passera.

Är inte öppenhet viktig i Svenska Kyrkan?


 http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=158012

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards