Alla inlägg den 16 december 2008

Av Kaela - 16 december 2008 05:50

Ny behandling vid bröstcancer där man tillför cellgifterna i tabletter istället för i injektionsform har visat jättebra resultat.

Det är en dyrare behandling men når riskerna för återfall i sjukdomen minskar så blir det i längden billigare.

Det är egentligen fruktansvärt att diskutera kostnader.

Det vet jag som förlorade min lillasyster i bröstcancer förra sommaren.

Mitt i livet...lämnade make och fyra barn....

Sina syskon, sina vänner....
Det får inte finnas sånt som ekonomiska hinder för att alla ska få den bästa behandlingen.

Sorgen är ju oändligt stor när en människa dör i förtid.
Men det enda som biter är ju ekonomiska argument.

Märkligt egentligen.

Vi har ju alla (eller de flesta i varje fall) människor vi älskar.
Om någon av dem drabbas ser vi klarare...

Visst handlar det om pengar...det finns en viss kaka som ska fördelas.

Men framför allt handlar det om att få behålla den vi älskar.....


http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=597&a=863950

Av Kaela - 16 december 2008 05:41

Allt flera skiljer sig idag. Också inom de kristna samfunden.

Måste vara särskilt svårt där man tillhör samma församling.

Hur klarar man att sedan gå på samma möten och ständigt ses i kyrkan?
Blir det så att en av parterna slutar gå eller byter kyrka?

De här frågorna dök upp hos mig inför att jag fick höra att två vänner skiljer sig.

Och aktualiserades av denna artikeln som är den första av tre om jag förstått saken rätt.

http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=161094

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards