Alla inlägg under december 2008

Av Kaela - 15 december 2008 05:22

Sparkled_Rose.jpg


Pengar kan inte köpa dig vänner, men de gör dina fiender betydligt hövligare.
Okänd tänkare

Av Kaela - 14 december 2008 20:03


 


Vi tillbringar halva vårt liv
med att göra oss fria
från de dumheter våra föräldrar lärde oss
och den andra hälften
med att lära våra barn våra egna dumheter.

Av Kaela - 14 december 2008 13:00



En knuten näve kan varken ta eller ge.
Okänd tänkare

Av Kaela - 14 december 2008 12:57


Så viktigt det är att vi försöker älska oss själva! Det är varken egoism eller narcissism att tycka om och bry sig om sig själv!

 Tvärtom - när vi älskar oss själva kommer kärleken till andra av sig själv, utan ansträngning. Tänk så ofta vi står framför spegeln och kritiserar, eller t o m avskyr vår kropp.
Så nedlåtande och fördömande som vi kan vara mot oss själva, skulle vi aldrig drömma om att vara mot någon annan.
Varför är det ok att såra och trycka ner sig själv?
Vi måste börja inse att det skadar oss själva mer än vi anar!



Av Kaela - 14 december 2008 12:24


 

SALIGA ÄRO DE SOM....

... visar förståelse för mina stapplande steg.

...  har insett att mitt öga börjar bli grumligt
         och mina tankar ibland lite tröga.

...  förstår att mitt öra måste anstränga sig för
         att fatta allt man får höra.

...  förstår att min uppmärksamhet kan svikta
         och som därför aldrig säger: "Det där har 
         du nyss berättat  för mig". 

...  med ett vänligt léende stannar upp en stund
         för att prata litegrann med mig.

...  förmår återkalla minnen från flydda dagar.

...  låter mig känna att jag fortfarande är älskad
         och inte alldeles övergiven. 

...  i sin godhet hjälper mig igenom de få dagar 
         som återstår för mig och som flyttar undan 
         några stenar från den sista biten på min väg
         till mitt eviga hemland.

Av Kaela - 14 december 2008 12:17

Anna vill att vi ska bli medlemmar här...är inte säker på Ann...,att det fungerar...eller ...är det så att du samlar medlemmar för att få gratisgrejor.

http://www.gratisgen.se/bli-medlem/


Ha det gott och var rädd om dig

Av Kaela - 14 december 2008 11:23

Då ska du plantera julrosor.
I år är de sena så man tror de kommer att blomma först i februari.

Om dem finns det dessutom en legend av Selma Lagerlöf om en herdeflicka  som satt på en snötäckt äng och grät. Hon var ledsen för hon hae inget att ge till jesusbarnet. Plötsligt blev det alldeles ljust omkring henne, och en ängel frågade: - Varför gråter du? Flickan blev först rädd, men sen svarade hon: - Jag har ingenting att ge till jesusbarnet. Då bad ängeln flickan att följa med honom. De vandrade över den snötäckta ängen, och något underligt hände, snön smälte bort i ängelns ljussken. Under snön växte de vackraste julrosor. Flickan plockade dem och gav till jesusbarnet.


Om det är en kall natt så lägger sig blommorna ner. Så fort det blir milt så reser de sig igen. Därför kan man aldrig plocka julrosor när det är minusgrader.

Se så många vackra färger de finns i.

De flesta av oss har sett dem i vitt. Men riktigt vackert kan man få om man blandar färgerna.



Här kan du gå på julrosvisning

http://www.edafos.se/tradgard/visning/julrosfestival.asp


Enligt uppgift av en kompis ska man kunna köpa julrosor här

http://www.rangedala-plantskola.se/

http://www.julrosor.se/general/intro.asp


En egen hemsida har Kivik bara om julrosor...men handla kan du göra först i mars april....




Av Kaela - 14 december 2008 11:16

Varför inte styra kosan till Steninge slott utanför Sigtuna nära Arlanda.

Där kan barnen få pröva på att blåsa glas bland annat.

Fram till den 23 december  med start 15 november finns också en julmässa för dig som har ledigt före jul.

Upplevelse lär ju stå på de flesta vuxnas önskelista, så vad är det som säger att inte barn skulle gilla det.


På den här länken kahittar su också länkar till tuffa barnkläder mm.

http://www.alltombarn.se/modeshopping/julstok-pa-slottet-1.19710?image=1

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards