Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Kaela - 1 januari 2009 19:42

Tack fina du Frump...önskar dig också ett Gott Nytt 2009!

Ha det gott och var rädd om dig!


http://kaela.bloggagratis.se/2008/12/31/1239400-omvaxlande-december/

Av Kaela - 1 januari 2009 15:45


 


Nytt rekord av sms- hälsningar nyårsnatten.

Vi skickar sms till nära och kära vänner och bekanta och säkert halvbekanta.

Hur kan det annars komma upp i såna massor.

Bara i Telias nät var det 24 miljoner nyårshälsningar.

Det är ju gott att vi vill önska varandra ett Gott nytt år.

Men tänk om vi skulle bestämma oss för att visa samma omtanke hela året - varje dag!

Kanske skulle vi börja må väldigt mycket bättre!


http://sydsvenskan.se/sverige/article402689/Sms-rekord-for-nyarshalsningar.html



Av Kaela - 1 januari 2009 15:39


 



Det har ju länge varnats för ett alltför lättvindigt användande av pencillin.

resistenta bakterier blir allt vanligare.

Två för tidigt födda barn har avlidit av tarmsjukdomar orsakade av resistenta bekterier på Karolinska och professor Otto Cars, professor och överläkare vid infektionskliniken på Akademiska sjukhuset i Uppsala.

Är det försent eller kan vi bromsa?

När jag läste denna artikel funderade jag över om inte svårigheten att bli sjukskriven kan vara en av orsakerna.
Vi vill bli friska snabbt och läkaren förstår vår vädjan och skriver ut pencillin när vi kanske borde låtit det ta lite längre tid istället.


http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=869209

Av Kaela - 1 januari 2009 15:30


 

Att vara vägarbetare är ett farligt jobb...inte nog med att bilarna paserar alldeles för frot och utgör en livsfara- en vägarbetare misshandlades av en bilist som ansåg att han inte kunde komma fram fort nog?!
Ska det vara så illa svårt att inse att vägarbetaren befinner sig på sin arbetsplats och att det är jag som bilist som måste ta hänsyn till det?
Man kan inte låta bli att undra.

Det har ju skrivits gång på gång om detta så jag tror att vi bilister är upplysta om det.

Eller?


http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=161482


Av Kaela - 1 januari 2009 15:18



Ja ja

jag vet
hur det känns


när dagen bärs
i ett enda bett
med fastlåsta
käkar


synliga sprickor
fylls med glömska

och hurtiga svar


jo tack - jag mår väl

som jag förtjänar!

Kaela

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards