Alla inlägg den 22 januari 2009

Av Kaela - 22 januari 2009 05:51

Har du heltids sjukersättning utan tidsbegränsning?
- Är beslutet grundat på tiden före juli 2008?
- Arbetar du och tjänar pengar på det?

Har du svarat ja på de tre frågorna gäller det att snabbt skicka in en ansökan om steglös avräkning till Försäkringskassan

Det är jättebra att sjukpensionärer kan arbeta deltid och tjäna lite pengar och på det sättet få möjlighet både till sociala kontakter och till en något höjd levnadsstandard.

Men det är ju viktigt att se till att man inte riskerar sin sjukersättning.

Människor i denna grupp har rätt att från och med  årsskiftet tjäna 40 000 kronor utan att det påverkar sjukersättningen.

Men - och det är ett jätteviktigt men ...man måste skicka in ansökan om steglös avräkning.

Är du i den här situationen hittar du också blankett för att göra detta här.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=876117

Av Kaela - 22 januari 2009 05:43

Att tro att det inte skulle finnas pedofiler i kristna kretsar är förstås naivt.

Ändå tror jag att jag inte är ensam om att bli skakad av artikeln om pedofili i den finska pingströrelsen.

Kanske blir jag allra mest chockad över att man kan dömas till övergrepp på minderårig och få sex månaders fängelse- villkorligt??!!

Det är ju en oerhört låg påföljd för ett mycket grovt brott.

Även om säkert denne pastor är ostraffad tidigare.

I det här fallet är det helt ointressant.

Att bara tänka mig in i offrets situtation gör mig mörkrädd.


http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=162113

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards