Alla inlägg den 28 januari 2009

Av Kaela - 28 januari 2009 18:39

Jag håller helt med dig.

Det borde verkligen hållas rätt och räfstating som min gamla mormor uttryckte det.

Det är verkligen utanb all ursäkt att bete sig på det viset.

Och du - fin blogg du har - har tjuvkikat lite inne hos dig också.


http://kaela.bloggagratis.se/2009/01/28/1330441-konstfackseleven-som-spelade-psyksjuk-polisanmald/

Av Kaela - 28 januari 2009 18:39

Jag håller helt med dig.

Det borde verkligen hållas rätt och räfstating som min gamla mormor uttryckte det.

Det är verkligen utanb all ursäkt att bete sig på det viset.

Och du - fin blogg du har - har tjuvkikat lite inne hos dig också.


http://kaela.bloggagratis.se/2009/01/28/1330441-konstfackseleven-som-spelade-psyksjuk-polisanmald/

Av Kaela - 28 januari 2009 18:37

Klart du fick ta den rosen.

Rosor är till för det- att dela ut till andra.

Ha det nu allra bäst och var rädd om dig!

http://kaela.bloggagratis.se/2009/01/16/1289802-utmaning-till-er-alla/

Av Kaela - 28 januari 2009 18:36

Roligt att du uppskattade detta visa ord.

jag gillar det skarpt!

Och du - du har en fin blogg.

Tjuvkikat lite.

http://kaela.bloggagratis.se/2009/01/28/1330451-dagens-visa-ord/

Av Kaela - 28 januari 2009 06:23


 



"Du är en droppe i havet och alla hav består av droppar - ändå är du en särskild"

Stig Johansson

Av Kaela - 28 januari 2009 06:19


 




jag vet inte vilka ord jag skall använda
för att nå dig.
jag känner till din hemlighet och jag lämnar dig inte.
och jag bryr mig inte om det förgångna
eller om hur jag hamnade här.
allt jag bryr mig om är de stunder som väntar
stunder då jag kanske får känna dina fingertoppar vidröra min nakna hud
stunder då du omfamnar mig så hårt att revbenen riskerar att brista.
och hjärtat vill brista
ty det kämpar för att hålla tillbaka kärleken som längtar ut.


och jag önskar att jag kunde sova med dig inatt
hålla din hand i min
följa linjerna i ditt ansikte
älska med dig
ständigt
utan avbrott.
sjunka in i din famn
fängslas av din trygghet.
omsluta dig med värme
beröra dig
få dig att skälva
tömma dig på tvivel
tömma dig på ont.
jag önskar att jag hade förmågan att leda dig mot mig
för jag vill sluta dyrka dig genom sångerna du aldrig hör
eller förstår.


men ett är säkert


jag är hellre din hora
än någon annans älskade.
jag är hellre ditt ingenting
än någon annans allting.
de stunder av glädje som du mig skänker
är för mig eviga ljus.
de ger mig mer lycka än en livstid av kärlek
med någon annan.
jag är redo att leva med dig
med dina drömmar
och dina brister
med din ömhet
och din skarpa tunga.
med dina bruna ögon
och ditt sneda leende.


och jag skall bära dig när du inte några krafter har.
jag skall ta bitar av mig
för att göra dig hel.
jag skall delta i dina strider och ta emot de vassa eggar som mot dig riktas.
jag skall älska dig villkorslöst.
och om första gången du säger
att du älskar mig
blir då våra barnbarn firar sina födelsedagar
och våra huvuden pryds av grå fägring
så skall jag vänta


för jag går inte utan dig.


Ana-Li



Av Kaela - 28 januari 2009 06:13



 



Ett leende kostar ingenting.

Men det ger mycket.

Det är en rikedom för mottagaren

Och givaren blir inte fattigare

Av Kaela - 28 januari 2009 06:06

Skrev häromdagen om Anna Odell. Konstfackseleven som spelade psyksjuk.

Som en del i ett konstprojket.

Hon får stöd av konstfacks Olof Glemme, prefekt vid Konstfacks institution för konst. Han säger till Aftonbladet att ledningen varit medveten om projektet.
Det gör det hela ännu mera suspekt.

I mina ögon är det dels att driva med en redan utsatt grupp.

Dels att ta resurser från människor som har svårt att få vård.

Så har vi ju de samhällsekonomiska aspekterna.

Det kostar med polisutryckning och intensiv vård.

Enhetschefen Fredrik Bengtsson har nu lämnat in en polisanmälan med sju brottsmisstankar.

Ska bli intressant att följa detta.

http://www.svd.se/stockholm/nyheter/artikel_2382713.svd

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards