Alla inlägg under januari 2009

Av Kaela - 17 januari 2009 09:31

Gunilla är kristen själv. Något som ska sägas direkt.

Hennes bok: Familj i förändring ska i varje fall snart ligga på mitt nattduksbord.

Jag hpller fullständigt med henne om att den kristna tron ger tryggare familjer.

Religionen i allmänhet gör säkert det.

Men den kristna tron har kärleken och försoningen i högsätet vilket gör den unik i alla sammanhang där det finns relationer.

Relationer kan ju få knutar - och då behövs det vägvisare till försoning.

Hon tycks ha överraskande åsikter angående stamcellsforskning, provrörsbefruktning mm.

Helt klart tror jag det är en intressant bok.

Framför allt är det viktigt i dessa dagar att uppvärdera familjen som det bästa sättet för barn att växa upp.

Och då menar jag givetvis alla slags familjer.

Ensamföräldrar, regnbågsfamiljer mm.....


Du kan köpa boken här bland annat

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9157805229


http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=161876

Av Kaela - 17 januari 2009 09:21

Att placera ett hakkors och blåsyra vid en judisk synagoga är det tydligaste och mest fruktansvärda man kan göra.

Vad hakkorset har betytt för judarna (och många andra) det vet vi alla...och blåsyran användes i gaskamrarna.
Förutom detta sprids sms-rykten om personer och företag att de är judar.

Vilket kan ställa till stora problem i en tid då förnuftet tydligen fått vika för antisemitism och sionism.


Om man nu tycker att man vill protestera mot kriget i Gaza så gör det för allsin dagar enligt demokratiska principer.

En sak till.

Enskilda judar, företag som ägs av judar eller judiska synagogor är INTE staten Israel!
En intelligent människa måste ha möjlighet att skilja på detta.

På samma sätt som en intelligent person inte heller drabbades av islamfobi  vid attackerna 11 september 2001 och började systematiska förföljelser av människor som är utövare av den religionen i Sverige!


http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=161952


Av Kaela - 17 januari 2009 09:19

Tack Gunilla. Det var jättekul att kliva in till dig och läsa.
Kram och önskan om en fin helg.

http://kaela.bloggagratis.se/2009/01/16/1289802-utmaning-till-er-alla/

Av Kaela - 16 januari 2009 21:57

När de kom för att hämta kommunisterna brydde jag mig inte,
jag var ju inte kommunist.
När de kom för att hämta fackföreningsfolket brydde jag mig inte,
jag var ju inte med i någon fackförening.
När de kom för att hämta judarna och zigenarna brydde jag mig inte,
jag var ju inte jude eller zigenare.
När de kom för att hämta de homosexuella brydde jag mig inte,
jag var ju inte homosexuell.
När de kom för att hämta mig, fanns det ingen kvar som kunde hjälpa mig...”

Skrivit av en vis man eller kvinna.

Av Kaela - 16 januari 2009 13:46

ja inte sant...jag tycker också att det var ett ovanligt träffande ord - kloka ordet för idag.


Ha det gott och var rädd om dig!

http://kaela.bloggagratis.se/2009/01/16/1289797-dagens-kloka-ord/

Av Kaela - 16 januari 2009 11:58

Ja, visst är den rolig.! Jag kan nästan hela utantill nu...

Av Kaela - 16 januari 2009 06:12

orange ros



Kom in och hämta utmaningen till din sida......


1. Hur gammal är du om fem år? Vill jag inte tala om.
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?I sängen

3. Hur lång är du? Knappt 160 cm
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Oj, minns knappt- länge sen jag var på bio.
5. Vem ringde du senast? En dotter.
6. Vem ringde dig senast? En arbetskamrat.
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? Hur mår du ikväll?
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? De var gifta men är nu döda.
10. När såg du senast din mamma? Sorgligt nog hennes sista dag i livet 9 år sedan.
11. Vilken ögonfärg har du? Bruna

12. När vaknade du i dag? 5:05
13. Vilken är din favoritjulsång? Stilla natt

14. Vilken är din favoritplats? Där mina kära är
15. Vilken plats föredrar du minst? Hmmm...svår fråga
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Förhoppningsvis i full gång som lycklig pensionär.
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Mörkret
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? En liten flicka
19. Hur stor är din säng? Dubbelsäng
20. Har du stationär eller bärbar dator? Stationär
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Nattsärk
22. Hur många kuddar har du i sängen? 3
23. Hur många landskap har du bott i? 4
24. Vilka städer har du bott i? Uppsala, Stockholm, Nyköping, Norrköping
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota

26. Är du social? Ja jag tycker det 
27. Vilken är din favoritglass? Ingen
28. Vilken är din favoritefterrätt? En kopp kaffe 
29. Tycker du om kinamat? Jaaaaa
30. Tycker du om kaffe? Jaaaa
31. Vad dricker du till frukost? Kaffe
32. Sover du på någon särskild sida? Höger
33. Kan du spela poker? Nej
34. Tycker du om att mysa/kela? Yeeees
35. Är du en beroende människa?Ja av dem jag älskar

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja 
37. Vill du ha barn? har fem stycken
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska
39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja
40. Föredrar du havet eller en bassäng? havet om det är klart vatten
41. Vad spenderar du helst pengar på? Presenter

42. Äger du dyrbara smycken? Nej
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Inget speciellt program

44. Kan du rulla med tungan? Nej
45. Vem är den roligaste människan du känner? Vet ej
46. Sover du med gosedjur? nej
47. Vad har du för ringsignal? larm
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? ja ett
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? lampa

50. Flirtar du mycket? Nej

51. Kan du byta olja på bilen? Nej
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej
53. Vilken var den senaste boken du läste? Sista utvägen

54. Läser du någon dagstidning? Många på nätet 
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Ja
56. Dansar du i bilen? Nää finns ju inte plats för det.
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Radio Vinyl
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Ett kom ihåg inför arbetsdagen

59. När var du i kyrkan senast? Nyårsbön i vår söta träkyrka
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Svårt att minnas
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? hatar at tcampa

Utmana hur många ni vill & länka gärna tillbaka till min sida. Skriv gärna en kommentar när ni har gjort utmaningen så jag kan kika in & kolla era svar!

Jag utmanar alla som tittar in till mej och tar med sej alla frågorna till sin blogg. 

Glöm nu inte bort att du tar med sidan och utmanar många.

Den här sidan hämtade jag inne på Myshörnan och dit kommer du via denna länken

http://metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.2963402&scrollIndex=25



Av Kaela - 16 januari 2009 06:07




Lycka är en biprodukt som utvinns vid framställning av något annat.
          Aldous Huxley

  

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards