Alla inlägg under januari 2009

Av Kaela - 28 januari 2009 05:53

Så glad att se dig igen Ulla, det var ett tag sen.

Och roligt att du också tycker om Ted Gärdestads låt: För kärleks skull.

Kram och ha det gott.

http://kaela.bloggagratis.se/2009/01/26/1323415-for-karleks-skull-med-ted-gardestad/

Av Kaela - 28 januari 2009 05:51

Väldigt kul att se dig bland kommentarerna. Det var ett tag sen.

Och visst - vi ses framöver.

Och din nya bok låter verkligen spännande.

Ha det gott och ta hand om dig!

http://kaela.bloggagratis.se/2008/08/28/914229-tack-for-avtryck-stefan-hammaren/

Av Kaela - 28 januari 2009 05:50

Visst längtar man efter att bara få krypa ner i ett bubbelbad i gråkall januari och fullt upp med plikter.

Önskar dig en bra dag!

Ha det gott.

http://kaela.bloggagratis.se/2009/01/27/1326952-jag-vill-slanga-almanackan-i-sjon/

Av Kaela - 28 januari 2009 05:47

 Tack för för ditt underbara visdomsord Berit.

"Se aldrig ner på en människa - om du inte ska hjälpa henne upp."
Tack för att du tyckte om dikterna och välkommen att följa bloggen.

Ha en riktigt bra dag!

Var rädd om dig!

http://kaela.bloggagratis.se/2009/01/27/1326952-jag-vill-slanga-almanackan-i-sjon/

Av Kaela - 27 januari 2009 06:58


 




Idag vill jag slänga almanackan i sjön
- kasta mig ner och göra änglar
i nysnön....


stänga av nyhetssändningens brus
- så och så många döda
i nya terrordåd....


låsa dörren med dubbla lås
- slå mig ner i fåtöljen
och läsa en saga....


slå i hela burken med badskum
- och bland de stora bubblorna
gömma min värkande kropp och själ.....
Kaela

Av Kaela - 27 januari 2009 06:53



Det är bara med hjärtat man kan se rätt. Det viktigaste är osynligt för ögat.
Antoine de Saint-Exupéry

Av Kaela - 27 januari 2009 06:19

 



Mamma och pappa satt och tittade på TV. Mamma sa "Jag är trött och det börjar bli sent.
Jag tror att jag vill gå och lägga mig".
Hon gick ut i köket för att göra i ordning sandwiches till nästa dags lunch, tömde popcornbunkarna, tog ut kött ur frysen till dagen därpå, såg efter hur mycket cornflakes det fanns kvar i kartongen, fyllde socker i skålen, satte socker och skedar på bordet och gjorde kaffebryggaren klar till att brygga.
Sen la hon kläder i torktumlaren, satte på en ny tvätt, strök en skjorta och sydde fast en lös knapp. Hon tog bort leksaker som låg på bordet och vattnade blommorna, tömde en tvättkorg och hängde upp en handduk, så att den fick torka.
Hon stannade vid skrivbordet och skrev en lapp till skolan, la fram små pengar till barnen och samlade upp en bok, som hade gömt sig under en stol. Hon skrev ett födelsedagskort till en väninna och satte ett frimärke på kuvertet, skrev en minneslapp och la båda bredvid sin portmonnä.

Sen tvättade hon ansiktet, tog på nattkräm, borstade sina tänder och kammade håret. Harry ropade från vardagsrummet "Jag trodde att du var på väg att gå och lägga dig?" "Jag är på väg", sa hon.

Hon hällde vatten i hundskålen, släppte ut katten och såg till att alla dörrarna var låsta.
Hon tittade till barnen, släckte deras lampor, hängde upp en blus på en stol och la några smutsiga strumpor i tvättkorgen och pratade kort med barnen, som satt uppe och gjorde läxor.


I hennes eget sovrum ställde hon väckarklockan, la fram kläder till nästa dag och tog överkastet av sängen. Hon skrev 3 saker till på minneslappen. I samma ögonblick stängde Harry av Tv-n och sa till sig själv, "Nu vill jag gå och lägga mig??..." och det gjorde han.

Av Kaela - 27 januari 2009 06:14

Det finns ingen ursäkt att uppta samhällets instanser för att göra sitt examensarbete.

Polisen fick ju rycka ut och sjukhsuet fick använda sina resurser för någon som bara låtsades.

Detta i en tid när många psyksjuka blir helt utan hjälp för att det inte finns mottagningstider.

Enligt Anna Odell som spelade psyksjuk genom att ställa sig på en bro och kasta sina kläder i vattnet var tanken bland annat att öppna upp diskussionen om den slutna värld som psykvården är.

 Men hon vill inte avslöja något om projektet i stort förrän det är dags för slututställningen på Konstfack i mitten av maj.

Jag blir förvånad om det som kommer att avslöjas i maj är tillräckligt för att ursäkta detta.


http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=877532

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards