Alla inlägg under mars 2009

Av Kaela - 23 mars 2009 05:40

Kunskapen om orsakerna till bröst och ändtarmscancer är en klassfråga säger artikeln.

Och vidare att det finns sex gånger så många överviktiga i Rinkeby som i Djursholm.

Fetma är ju en av orsakerna till dessa cancerarter liksom rökning- förstås.

Jag tror faktiskt att det inte bara är en klassfråga även om det finns mera högutbildade i Djursholm än vad det gör i Rinkeby.

Jag tror det är den krassa penningen också.

Mat som ger fetma är ju ofta billigare mat.

Oavsett vilket är det ju när man får fram såna här resultat oerhört viktigt att satsa på upplysning på flera plan i Rinkeby.

Och -på flera språk så alla kan ta till sig kunskapen.

http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=165563

Av Kaela - 23 mars 2009 05:35

Ett glatt budskap är att den cancersjuka irakiska kvinnan Tara Said får stanna i Lövånger så länge hennes strålbehandling i Umeå pågår.

Jag bloggade tidigare om detta inför Migrationsverkets planer på att flytta henne tio mil iväg.

Längre bort från strålbehandlingen och långt bort från de människor som idag stöder henne.

Det gör mig verkligen jätteglad att läsa detta.

Även Migrationsverket har ett hjärta.

Det känns tryggt!

http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=165480

Av Kaela - 23 mars 2009 05:33

Ja visst är det otroligt skönt att veta att även om livets omständigheter gör vårt halleluja till ett brustet halleluja- så är det gott nog för ett halleluja i alla fall.

 Ha det gott och var rädd om dig!

http://kaela.bloggagratis.se/2009/03/21/1508428-leonard-cohen/

Av Kaela - 23 mars 2009 05:31

Om Jonas Gardell ser sig som Guds gåva till mänskligheten (vilket vi faktiskt alla är) kan jag inte uttala mig om så den åsikten får stå för dig!

Ha det gott!

http://kaela.bloggagratis.se/2009/03/22/1509766-andliga-poliser/

Av Kaela - 23 mars 2009 05:29

Ras Tuge....du tycks förstå svenska även om du svarat på engelska eftersom du läst artikeln och mitt inlägg på svenska.

Därför använder jag det här också.

Du har din åsikt och jag har min.

Gott så.

Var rädd om dig!

http://kaela.bloggagratis.se/2009/03/22/1509766-andliga-poliser/

Av Kaela - 22 mars 2009 14:12


 Ber om ursäkt att jag missuppfattade slutet av artikeln...vem som var upphovsman till uttrycket.

Då frågar jag: Är det reportern eller Ulf E. som säger att Jonas kallade Jesus för en tandlös analfabet?
Jag har lite svårt att få det att stämma med den Jesusbild jag tidigare hört Jonas gardell ge uttryck för.

Men säger Jonas G. fel saker ska det givetvis påpekas.

Jonas G. berättade en gång på TV något som grep mig djupt och gjorde mig förtvivlad om hur han nekades ta nattvarden pga sin sexuella läggning.

Jag hoppas det inte är den som spökar här!


http://kaela.bloggagratis.se/2009/03/22/1509766-andliga-poliser/


Av Kaela - 22 mars 2009 11:51



Vi tillbringar halva vårt liv
med att göra oss fria
från de dumheter våra föräldrar lärde oss
och den andra hälften
med att lära våra barn våra egna dumheter.
I. Goldberg

Av Kaela - 22 mars 2009 11:45




Att skratta ofta och mycket;
att vinna respekt
från intelligenta människor
och tillgivenhet från barn;
att förtjäna uppskattning
från uppriktiga kritiker
och tåla
att falska vänner sviker;
att kunna uppskatta skönhet;
att se det bästa hos andra
att få lämna denna världen
litet bättre -
antingen genom ett barn
eller en trädgårdsplätt
eller bättre
sociala förhållanden;
att veta
att åtminstone en människa
har andats lättare,
därför att du har levt

RalphWaldo Emerson

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards