Alla inlägg den 12 juni 2009

Av Kaela - 12 juni 2009 18:23

Massor av unga har sjungit och dansat på lastbilsflak och liknande de senaste dagarna i Sverige.

De vita mössorna har ofta suttit gott och väl på svaj...och svajigheten har också funnits med när de förflyttat sig och skvallrat om en och annan drink och ett och annat glas champagne.

Den ljusnande framtid ....ja det är inte mycket till sanning 2009.

Ungdomsarbetslösheten är 27% i vårt land
Jag gissar att vi är inne i en strukturförändring som är större än vi anar.

Kanske är det så att vi måste lära oss att lönearbete inte är det som avgör människans värde.

Vilket i och för sig är mycket bra om vi inser...

 Och att vi kan förmedla till dessa unga  att oavsett de får ett lönearbete så småningom kanske efter avslutade högskolestudier eller inte så är de lika mycket värda.

Människovärdet är ingenting som sitter i jobb och plånböcker...vi har fått för oss det...så kanske är det bra om det blir en förändring i det sättet att se...

Gäller att hoppas att priset inte blir för högt - för dagens unga.


http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=172262

Av Kaela - 12 juni 2009 15:36

Ett ord som smakar smultron, blånande sjöar och kliande myggbett...men idag öser regnet ner.

Då behöver vi kanske påminnas.....

Av Kaela - 12 juni 2009 14:34

Någon gång i våras hamnade en Hemmets veckotidning i mina händer.

Där fanns en artikel om Kiciki Biärsjö.

En kvinna som vid 45 års ålder bestämde sig för att göra upp om myten att det är synd om den som lever ensam.

Hon gjorde det genom att skriva en bok:

Från singel till självbo : konsten att trivas i sitt eget sällskap.
Det är en jätteintressant bok tycker jag som lever i "tvåbo"
Du kan läsa mera om den här och dessutom skicka efter den.Väljer du rätt frakt (5-7 dagar) så läggs inget extra på för frakten.http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9137134299
Av Kaela - 12 juni 2009 07:07

Och så ett tips om en blogg...

"cause I`m a bondhustru yes I am."

 http://bondhustrun.blogspot.com/

Av Kaela - 12 juni 2009 07:01

Många tycker att det är hemskt att "gubben" Alf Svesnsson så att säga petade bort den unga kvinnan Ella Bohlin från en post i Bryssel.

ytligt sett kan man kanske reagera så...men min uppfattning är nog att Alf är mera radikal än Ella.

Och jag får faktiskt stöd av liberalfeministen Louise Persson på Newsmill.

http://newsmill.se/artikel/2009/06/10/ledsen-gubbar-men-tank-om-affe-piskade-ella-att-hon-helt-var-enkelt-det-samre-val

Av Kaela - 12 juni 2009 06:20

När jag var yngre så vägde jag några kilon mindre. Jag behövde aldrig
hålla in magen när jag hade en snäv klänning.
Ha, ha annat nu i värmen..

*Men nu när jag är äldre har min kropp gjort sig fri. Det finns
elastisk komfort där min midja satt en gång.

*Italienska skor måste vara två storlekar större, om fötterna alls går
i, och grenen på strumpbyxorna sitter alltför ofta nere vid knäna.

*Men jag har också lärt mig, att det spelar ingen roll vad som
händer, eller hur svart allt känns idag; livet går vidare och imorgon
blir en bättre dag.

Jag har lärt mig, att det säger mycket om en människa, hur
han/hon hanterar dessa tre saker; en regnig dag, borttappat bagage och
hoptrasslade julgransljus.

* Jag har lärt mig att oavsett vilken relation du har till
dina föräldrar, så kommer du att sakna dem, när de inte finns där mer.

*Jag har lärt mig att, skaffa sig pengar och saker, är inte detsamma
som att skapa sig ett liv.

*Jag har lärt mig, att livet ibland ger dig en andra chans.

*Jag har lärt mig att man inte kan gå igenom livet med en plockhandske på
båda händerna. Ibland måste man också kasta tillbaka bollen.

*Jag har lärt mig, att när jag beslutar något direkt från hjärtat, så har
jag också oftast tagit rätt beslut.

*Jag har lärt mig, att även om jag har smärta, så behöver jag inte ge
andra det.

*Jag har lärt mig, att varje dag ska man sträcka ut handen till någon.
Alla behöver en varm tanke eller en vänlig klapp på axeln.


*Jag har lärt mig, att människor kommer att glömma bort vad du sagt
och saker du gjort, men de kommer aldrig att glömma hur du fick dem att
känna sig.

*Jag har lärt mig, att jag fortfarande har mycket att lära.

Av Kaela - 12 juni 2009 06:11

Bekymra dig inte om att världen ska gå under idag.
Det är redan imorgon i Australien
 Charles Schultz

Av Kaela - 12 juni 2009 05:45

Kanske kan det ha sina sidor att lägga ut personliga kort i sina bloggar.

Familjen Smith i USA skickade ett foto på familjen som julkort till släkt och vänner men lade också ut fotot på nätet.


Hamnade på en jätteaffisch i en matvarubutik i Prag som raklamaffisch.

Det är ju viktigt att veta att det inte är verkliga människor på ett foto som man "hittar".


Ägaren till matvarubutiken försvarade sig med att han trodde det var en datoranimation och att kortet inte föreställde verkliga människor.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_3049441.svd


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards