Alla inlägg den 24 augusti 2009

Av Kaela - 24 augusti 2009 08:33

Du vet att ett barn håller på att bli vuxet, när han slutar att fråga varifrån han kommer och vägrar att tala om vart han ska gå.

Okänd tänkare

Av Kaela - 24 augusti 2009 06:25

Har jag satt in denna tidigare får du ursäkta.

Men jag älskar den!

Så mycket av livets villkor!

Av Kaela - 24 augusti 2009 06:15

Mamma och pappa satt och tittade på TV.

Mamma sa "Jag är trött och det börjar bli sent.

Jag tror att jag vill gå och lägga mig".
Hon gick ut i köket för att göra i ordning sandwiches till nästa dags lunch, tömde popcornbunkarna, tog ut kött ur frysen till dagen därpå, såg efter hur mycket cornflakes det fanns kvar i kartongen, fyllde socker i skålen, satte socker och skedar på bordet och gjorde kaffebryggaren klar till att brygga.

Sen la hon kläder i torktumlaren, satte på en ny tvätt, strök en skjorta och sydde fast en lös knapp.

Hon tog bort leksaker som låg på bordet och vattnade blommorna, tömde en tvättkorg och hängde upp en handduk, så att den fick torka.

Hon stannade vid skrivbordet och skrev en lapp till skolan, la fram små pengar till barnen och samlade upp en bok, som hade gömt sig under en stol.

Hon skrev ett födelsedagskort till en väninna och satte ett frimärke på kuvertet, skrev en minneslapp och la båda bredvid sin portmonnä.
Sen tvättade hon ansiktet, tog på nattkräm, borstade sina tänder och kammade håret.

Harry ropade från vardagsrummet "Jag trodde att du var på väg att gå och lägga dig?" "Jag är på väg", sa hon.
Hon hällde vatten i hundskålen, släppte ut katten och såg till att alla dörrarna var låsta.
Hon tittade till barnen, släckte deras lampor, hängde upp en blus på en stol och la några smutsiga strumpor i tvättkorgen och pratade kort med barnen, som satt uppe och gjorde läxor. I hennes eget sovrum ställde hon väckarklockan, la fram kläder till nästa dag och tog överkastet av sängen. Hon skrev 3 saker till på minneslappen. I samma ögonblick stängde Harry av Tv-n och
sa till sig själv, "Nu vill jag gå och lägga mig??..." och det gjorde han.

Av Kaela - 24 augusti 2009 05:59

Psykologen Anna Kåvers nya bok, ”Himmel, helvete och allt däremellan”, kommer ut i dagarna.

En bok som jag tror är viktig.

Om vi bär på en massa negativa känslor så blir vi sjuka.

Medan glädjen och andra positiva känslor är rena dunderkuren för hälsan.

Det är väl inte okänt men förtjänar att upprepas om och om igen.

 Här kan man köpa boken och få den hem i brevlådan.

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9127118975


Vi behöver lära oss att söka glädjen och fånga den för att bli ett friskare folk.


http://www.dn.se/livsstil/halsa/vi-maste-fanga-allt-som-gor-oss-glada-1.935751

Av Kaela - 24 augusti 2009 05:52

I torsdags överfölls en spelare i ett judiskt lag på plan.

Detta skedde i Malmö mitt i en match.

En man rusade ut på planen och slog ner spelaren.

Ytterligare ett 20 tal människor rusade då in på planen och började jaga spelare i det judiska laget.

En person som beter sig illa det är en sak, men här handlade det om många.

Om inte sporten får vara fri från såna här incidenter då förtjänar det inte att spelas några matcher.


http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=175689

Av Kaela - 24 augusti 2009 05:48

Visst är det bra att det blir en kristen radioutsändning dygnet runt Biggan!

Det tror jag kommer att betyda mycket för många.

Ha det gott och var rädd om dig!


http://kaela.bloggagratis.se/2009/08/22/1923640-svensk-kristen-radiokanal-kommer-att-sanda-dygnet-runt/

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards