Alla inlägg den 17 september 2009

Av Kaela - 17 september 2009 08:41

Nu lovade jag för mycket för jag kan inte fundera ut hur man sätter in en video i denna nya version av Blogga Gratis eller Bloggplatsen som den nu ska kallas (undrar om det beror på att det inte är gratis längre:)

 

men här är länken där du kan lyssna

 

http://www.youtube.com/watch?v=4fsD5zgIhWs

Av Kaela - 17 september 2009 08:34

  



Så här på morgonsidan när en del just vaknat, andra sitter i bussar, bilar, på tåg eller tunnelbana för att ta sig till sitt jobb och andra har redan landat på jobbet vill jag påminna dig om en sak!

 

Du har skyddsänglar varje dag som beskyddar och bevarar dej på din livsstig! Änglavakt det har du och jag. Vill bara påminna dej om det. Änglarna finns och de är till för att beskydda och bevara oss från det onda!

Tack gode Gud för änglarna som är Hans tjänare i jobbet att bevara och beskydda!

För att du riktigt ska minnas dem sätter jag in ytterligare en påminnelse efter detta inlägg!


Av Kaela - 17 september 2009 08:29

  


OMÖJLIGT ÄR INTE ETT FAKTUM, DET ÄR EN ÅSIKT!

Okänd tänkare

Av Kaela - 17 september 2009 08:27

  


En vanlig mamma satt och fyllde i ett kvällstidningstest där bland annat frågan:
"Anser du att du är normalviktigt" dök upp.
Hon läste frågan högt för sig själv och den 9-årige sonen lyssnade och funderade. Sen sa han:
"Näää, mamma, du är inte normalviktigt. Du är ju jätteviktig"

Glöm inte att berätta för alla viktiga personer i ditt liv att de är viktiga för dig

Av Kaela - 17 september 2009 08:08

Tidningen dagen berättar om "livskvalité på äldre dagar"

Verkligen roligt att det är de äldre själva som står i talarstolen.

Och att vissa gjorde det med den äran kan du läsa i tidningen.

Jag har sett och hört alldeles för många unga slätansiktade förmågor beskäftigt föreläsa om hur de äldre vill ha det  - som om alla över 65 är en grupp som inte kan tala för sig själv!!!



Klicka på länken.


http://www.dagen.se/dagen/lasargenererat/Article.aspx?ID=465

Av Kaela - 17 september 2009 08:02

Just som man har hunnit bli glad äver Obamas utnämning till president så kommer alla angrepp på honom.

I mina ögon har han bara ett fel.

Att han inte är kvinna.

Kvinna och svart - som USA:s president -  det vore en verklig revolution.

Men eftersom attackerna mot Obama börjar hagla redan så är nog inte USA moget för det.

 

Så här säger Jimmy Carter: citat tidningen DAGEN:

"Jag tror att en överväldigande del av den intensivt demonstrerade fientligheten mot president Barack Obama bygger på det faktum att han är en svart man, att han är afro-amerikan, sa Carter enligt CNN."

 

Det hade jag hoppats att vi skulle slippa få se.

Jag vill ha en värld där allt handlar om människans kompetens och förmåga - inte om hennes hudfärg och inte om hennes religion.

 

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=179476



Av Kaela - 17 september 2009 07:51

Visst rinner nästan tårarna Åza!

Jag hörde en gammal kvinna som vaktade mig ibland när jag var liten sjunga denna- och det märkliga är att jag minns den nästan ordagrant..

 

Ha det gott och var rädd om dig!

 

http://kaela.bloggagratis.se/2008/02/09/501314-i-en-sal-pa-lasarettet-ur-minnenas-album/

Av Kaela - 17 september 2009 07:31


Ja visst Trollmamman Lowa  alla mammor och pappor med förstås kan nog förstå hur det kändes att hitta den lille krabaten sovandes bakom en soffa.

Jag har varit med om precis samma sak - nästan- när jag för många år sedan vikarierade ett par sommarmånader på dagis var plötsligt en liten tvåvåring försvunnen.

febrilt letande och polis som tillkallades började anordna skallgångskedjor när någon av oss hör ett litet ljud från ett skåp.....

där återfanns den tvååringen- som också somnat och så har nån stängt dörren utan att se det lilla trollet...

 

Ha det gott och var rädd om dig!


http://kaela.bloggagratis.se/2009/09/16/1991210-saknat-barn-aterfunnet-bakom-soffan-darhemma/

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards