Alla inlägg den 14 januari 2010

Av Kaela - 14 januari 2010 15:22

  


Älska dig själv och dina medmänniskor lika mycket - alla är unika.

Gläds åt det andra har istället för att känna avund - det du har är lika bra!


Visa andra människor samma aktning och respekt som du själv är värd att bli visad.

 

Återinför vilodagen.


Och kom ihåg: Gud bygger inga broar framför oss utan under fötterna där vi går

 

Av Kaela - 14 januari 2010 15:02

Hittade en länk inne hos kristina där jag hittade det mest underbara recept på Kinakyckling  http://recept.mabra.com/kinakyckling-med-sting/

som jag prövade igårkväll.

Utsökt!



Av Kaela - 14 januari 2010 08:40

För den som liksom jag ofta kommer i kontakt med äldre människor genom mitt arbete,är det inte svårt att konstatera att det vi kallar äldreomsorg lämnar mycket att önska.

Omsorg är ett fint ord.

Ibnland kan jag nästan tycka att det missbrukas när det används om något som istället borde heta något annat.

Nu lägger dock Regeringen fram ett lovvärt förslag.

Dels ska de äldre kunna påverka den omsorg som de kan erhålla.

Dessutom ska det vara möjligt för dem att få ekonomisk kompensation om kommunen inte klarar sitt åtagande.

Detta hoppas jag då blir så stort att den som drabbats av bristerna i kommunens omsorg istället kan använda kompensationspengarna till att köpa sig omsorg.


Läs mera här:


http://www.dn.se/opinion/debatt/nu-starker-vi-de-aldres-inflytande-over-omsorgen-1.1025997

Av Kaela - 14 januari 2010 08:14

Förstår faktiskt inte riktigt vad du McBurk eftersom din länk med lite klickande tar mig till den artikel som mitt inlägg utgår ifrån.


ha det gott och var rädd om dig!


http://kaela.bloggplatsen.se/2010/01/14/2406656-norge-och-usa-skyldiga-till-kylan-enligt-pakistansk-sajt/

Av Kaela - 14 januari 2010 06:22


  



Som regndroppar
faller Dina tårar
i mina händer


stilla
kommer orden
som öppnar ditt sår


håller fram sveket


knytnävsslaget
mitt i solar plexus


............... jag lyssnar


medan tårarna
i mina händer


förvandlas


....................... till diamanter


Kaela

Av Kaela - 14 januari 2010 06:06

  


Det går inte att fly sorg.


Försöker man låtsas som om
den inte existerar så blir den
i stället en evig följeslagare
i ens liv.


Det finns bara en väg genom
sorgen, och den går rakt igenom.


Mot sorg hjälper bara - sorg...

Mark Levengood

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards