Alla inlägg den 21 januari 2010

Av Kaela - 21 januari 2010 06:13


  



Alla morgondagens blommor gömmer sig

i de frön som sås idag.

Kinesiskt ordspråk

Av Kaela - 21 januari 2010 06:07

Jag svarar dig Jerry Andersson som jag svarade Hedvig- släng åldersnojan över bord- för det blir bara bättre och bättre...visst förlorar man sin ungdom men det man vinner är så mycket mera värt....

Att bli gammal - ja det är nog däremot en av de svåraste saker vi ställs inför.

Men när man som du är 19 år - är det långt dit.....

Vi alla kan göra det lättare det för dem som är gamla idag - genom att finnas för och med dem!


http://kaela.bloggplatsen.se/2010/01/20/2431352-du-eller-jag-en-dag/

Av Kaela - 21 januari 2010 05:54


  



Att se med tacksamhet på det man har - det är en revolution på vägen att bli en förnöjd och glad människa.

Istället går man kanske och önskar sig än det ena än det andra.

Tänker att om jag vore...om jag hade....om det var så istället för som det är....och blir olyckligare och olyckligare


Att leva med tacksamheten som utgångspunkt är en konst.

Särskilt för den som har svåra omständigheter.

Men det finns inget liv där det inte finns saker att vara tacksam över.



 Det man fokuserar på växer.

Väljer jag tacksamhetsutgångspunkten när jag tänker på mina vänner, mina barn, mina föräldrar, mitt hem, - ja då växer tillfredsställelsen.

Det blir bara bättre och bättre.


Tyvärr fungerar det ju omvänt också.

Om jag ser på min omgivning och mitt liv från missnöjdhetsutgångspunkten så växer min missnöjdhet och min otillfredsställelse ökar.



Av Kaela - 21 januari 2010 05:51

Bor du i Jönköping och blir uppringd av någon som säger sig ringa från Svesnka Kyrkan i avsikt att samla in pengar till Haiti - då kan du vara säker på att du råkat ut för en bluff.

Svenska Kyrkan samlar inte in pengar per telefon enligt diakonissan Kristina Junelind.


http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=200241

Av Kaela - 21 januari 2010 05:40

Smartlink SX används ofta i skolor, både av lärare och hörselskadade elever.

Det är en liten apparat som man placerar mitt på bordet vid samtal - eller ber föreläsaren ha runt halsen om man sitter på en föreläsning.'

Detta hjälpmedel kan avlyssnas på flera kilometers avstånd vilket bland annat en radioamatör upptäckte.


Smartlink SX är ju ett revolutionerande hjälpmedel för den som är hörselskadad.

Det öppnar helt nya möjligheter till underlättade studier, socialt liv och ett givande yrkesliv även för gravt hörselskadade personer.

Det är bara att hoppas att det finns möjlighet att åtgärda det som gör det möjligt att avlyssna apparaturen.


Läs här om läraren som använder det och blev avlyssnad:


http://www.dn.se/nyheter/sverige/horselskadade-kan-avlyssnas-1.1030005

Av Kaela - 21 januari 2010 05:32

kristina - jag läste nånstans fölande: att bara finnas för sin egen skull är ensamt och kallt - men att finnas för någon som behöver- det ger mig allt.

Så sant sagt.....


Ha en ljus dag Kristina !

Kram!


http://kaela.bloggplatsen.se/2010/01/20/2431352-du-eller-jag-en-dag/



Av Kaela - 21 januari 2010 05:29

Absolut kristina!

Det är lätt att missa att ens egen utgångspunkt betyder så mycket.

Vi kan ju inte bestämma våra omständigheter - men däremot hur vi ska hantera dem..

http://kaela.bloggplatsen.se/2010/01/20/2432526-forlorare-eller-vinnare/

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards