Alla inlägg den 10 februari 2010

Av Kaela - 10 februari 2010 20:57


  


Godnatt alla kära bloggare - och särskilt en hälsning till dig som vågar visa upp insidan. 

 

Du som vågar visa livet som det är - det goda och fina tillsammans med det ofullkomliga och sårade.
Allt detta som är utmärkande för att vara människa.

 

Du som vågar presentera ditt inre barn och ser barnet i mig.

 

Alla berikar ni mitt liv!!!

Av Kaela - 10 februari 2010 16:31

Också hoppas Uppsala stadsmission på att få in ordentligt med pengar genom att samla in de femtioöringar som vi snart inte får använda.

Gissar att många av oss har en samling hemma.

Man brular ju plocka ur dem ur portmonän för att inte förväxla dem med tiorna.

Startskottet för kampanjen går på Alla Hjärtans dag den 14 februari.


Bor du i Uppsala så vet du alltså var du ska lämna dina femtioöringar!

Du kan snart inte använda dem - men de kan komma till stor nytta för människor som lever i välfärdssamhällets utkant.


Läs mera här:


http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=202293


Av Kaela - 10 februari 2010 16:28

Ja e-k!
Så viktigt.

Vi vet ju aldrig vilken gång när vi ses som är den sista!

Kram!!


http://kaela.bloggplatsen.se/2010/02/10/2523040-medan-tiden-annu-finns/

Av Kaela - 10 februari 2010 16:26

Klart jag tänkte på dig kristina!

Din blogg är en mycket viktig blogg!

Skickar många varma krya på dig kramar!


http://kaela.bloggplatsen.se/2010/02/10/2522056-dagens-kloka-ord/

Av Kaela - 10 februari 2010 16:22

Jag har förstått kristina att du haft det tufft.

Ber för dig.

Har ändrat länken nu.


Kram!!


http://kaela.bloggplatsen.se/2010/02/10/2522059-reflektera-ljuset/

Av Kaela - 10 februari 2010 12:45


 
Bilden har jag fått från min bloggvän Rafael 

 

 

Sitter här på jobbet och väntar på ett besök

Bläddrar förstrött i dagstidningen och är plötsligt på sidan för dödsannonser.

 

Där är en annons- en flicka, - på dagen lika gammal som en av mina döttrar - hon finns inte mera.

 

En liten notis i tidningen.......

 

Det isar till i hjärtat.

Det gäller att tala om för dem vi älskar att vi verkligen älskar dem- varenda dag- så länge vi har varandra.

Varje gång jag möter mina barn vill jag tala om för dem hur stolt jag är över dem, hur priviligerad jag känner mig att just jag fick bli deras mamma- och hur mycket jag älskar dem.....

 

Och jag hoppas att om jag någon gång glömmer det - det ska bli ännu en gång - ännu ett möte.....medan jag tänder ett ljus för denna flicka - och skickar en tanke från mitt hjärta till hennes mamma.....

 

  

Av Kaela - 10 februari 2010 12:25

 Ett alltför stort sötsug hos barn kan enligt amerikanska forskare tyda på att barnet har en depression.

Likaså är det vanligt att man i barnets släkt hittar en vuxen med alkoholprobelm.


300 barn har ingått i studien och de fick alla dricka fem olika drycker som de fick klassa vilken de tyckte bäst om.De trettisju barn som visade störst tycke för socker hade alla tecken på depression.


Sockerberoende har man ju hört talas om.

Men däremot inte att det hos barn skulle vara ett tecken på depression.



Läs mera här:

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/sockersug-kan-tyda-pa-depression-1.1042600



Av Kaela - 10 februari 2010 08:25

"Femte smaken" - har du hört talas om den?
Ok-säkert inte så många av oss som känner till det.

Men snart ska vi kunna köpa det i vår matvaruaffär och få till drömsmak på det vi bjuder våra gäster på.


Läs om det här:


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6576721.ab

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards