Direktlänk till inlägg 28 mars 2010

Tänk om

Av Kaela - 28 mars 2010 09:57

  

 

Det var en gång en zebra som var liten.

Inte så liten att den var riktigt liten utan så där mellanliten.

 I alla fall så skulle zebran gå till skolan.

När zebran kom till skolan så var allt så svårt tyckte zebran för allt i skolan var anpassat för hästar och inte för zebror.

 

Zebran gjorde som den trodde att det skulle vara, men det blev fel. Hästarna runt om kring skrek och skrek att zebran inte fick göra så för då var zebran dum.

 Zebran ville inte vara dum utan han försökte då på ett annat sätt, men resultatet blev detsamma och alla hästar skrek i kör “Så får man inte göra”

Nu var zebran förvirrad för han visste inte alls hur han skulle göra. De vuxna hästarna tyckte att zebran var urjobbig och sa att de inte tycker att zebror borde få gå på hästskolor, utan han ska skickas iväg någonstans där man visste hur zebror fungerade.

 

Zebran var jätteledsen och kände sig misslyckad och han tänkte att om jag målar mig helt svart så kan ingen se att jag är en zebra, utan alla tror att jag är en häst.

Zebran gjorde slag i saken och köpte en målarburk med svart färg.

 

Nu var zebran svart och ingen såg att han var en zebra och alla sa att det var roligt med en ny häst i klassen. Den numera svarta zebran förstod inte mera för att han var svart, men han kände sig i alla fall inte utanför.

 

I Sverige är det inte vanligt med zebror men varje dag hör vi hovslag och då tror vi alltid att det är en häst. Det behöver inte var en häst utan kan lika gärna vara en svart zebra som inte vill känna sig utanför.

Tänk om vi alltid tänker på det när vi möter andra människor.

Vad vår värld skulle bli större då.

 Vi skulle kunna få ta del av andra saker som vi annars inte hade en aning om.
Sagan är skriven av Alva 12 år

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards