Alla inlägg den 24 april 2010

Av Kaela - 24 april 2010 19:45

Centrala Kiruna skakade till på fredagsmorgonen i samband med ett skalv i LKAB:s gruva.

Man säger att det inte har varit flera jordbävningar än vanligt- men jag undrar....

Jag tycker man hör om nya jordbävningar hela tiden.

Helt klart är det ingen trygg jord vi kliver omkring på....


DN

Av Kaela - 24 april 2010 16:57

  


Idag är det en typisk aprildag....regn och sol om vartannat.

Vissa stunder har det varit båda delarna.

Vackert när vattendropparna gnistrar i solen.


Av Kaela - 24 april 2010 16:45

Frida Lundén som går på John Bauer-gymnasiet i Västerås har varit i primusmotor i en klädbytardag.

Man fick plocka med sig lika många plagg som man tog dit.

Ett smart och framför allt billigt sätt att förnya sin garderob.


VLT

Av Kaela - 24 april 2010 16:40

Jag tror inte du är så opartisk som du vill göra gällande - opartisk idag -

Isåfall så förutsatte du inte att jag inte läst tidningen och utifrån det jag läst bildat mig en uppfattning!


Ha det gott och var rädd om dig!


Nationaldemokraternas tidning National får press-stöd


Av Kaela - 24 april 2010 16:38

Det förstår jag verkligen e-k!

Ingen kan ju ersätta den man delat nätter och dagar, glädje och motgång med under många år.


Kram till dig E-K!


Dagens kloka ord

Av Kaela - 24 april 2010 16:34

Mikey det kan du ha rätt i.

Press-stöd över huvud taget kan man ifrågasätta.

Då skulle ju risken för att fel press får stöd försvinna.


Ha det gott och var rädd om dig!


Nationaldemokraternas tidning får presstöd

Av Kaela - 24 april 2010 10:35

  

 

En av människans äldsta behov är att ha någon som undrar var man är när man inte kommer hem på kvällen.

Margaret Meed

Av Kaela - 24 april 2010 09:44

Håller helt med Socialdemokraternas talesman i kulturfrågor Leif Pagrotsky som anser att det är oacceptabelt att presstödet går till en rasistisk tidning.

Vad skickar det för budskap?

Ska verkligen våra skattepengar understödja utgivningen av en nacistisk och rasistisk tidskrift????

Rätten att skriva vad som helst är ju väl förankrat i tryckfrihetslagen och så ska det självklart vara om vi vill leva i ett land med yttrande och tryckfrihet.

Men att få stöd av skattepengar det är en helt annan sak!


DAGEN

Läs här

och här

och här


DN


SvD



Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards