Alla inlägg den 19 maj 2010

Av Kaela - 19 maj 2010 08:37

....och Selma får finnas kvar i våra plånböcker...

Riksbanken som tidigare aviserat att tjugokronors-sedeln skulle dras in har nu ändrat sig.

Däremot kommer du att få 2-kronor i börsen och 200-kronors sedlar i plånboken.

Säger något om hur snabbt penningvärdet försämras.

Säger snart som en godvän till mig brukar säga....så snart de ser mig i mataffären slår de in 500 kronor.



Av Kaela - 19 maj 2010 08:25

Karolina Sparring har tre barn, driver en cateringfirma och är kock på en förskola där hon lyckats vända matvanorna för barnen.

Nu är det inte precis vad man allmänt ansett passar på barnmatsedeln som Karolina serverar.

Hon kryddar med vitlök, örter, färsk basilika och parmesanost.

Kanske inte vad man förknippar med barnmat.

Kanske är det inte så stor skillnad på vuxnas och barns smak när det gäller mat.



Av Kaela - 19 maj 2010 08:20

Den försvunna tioåringen som jag skrev om har omhändertagits av sociala myndigheter enligt lagen om vård av unga.

Föräldrarna har underrättats.

Frågan återstår väl att besvara - om flickan hållit sig undan på egen hand eller om hon hållits gömd av vuxna.

SvD



Av Kaela - 19 maj 2010 08:11

Äter du vanliga värktabletter typ Alvedom mer än tio dagar i följd per månad riskerar du att drabbas av kronisk huvudvärk enligt ny forksning skriver SvD.

Man vet inte vad det beror på.

Tillåt mig tycka att det måste tas fram vanliga smärtstillande som inte ger kronisk huvudvärk.

Många reumatiker, personer med fibromyalgi med mera behöver sina smärtstillande preparat för att kunna fungera i arbetslivet.



Av Kaela - 19 maj 2010 06:13

  


Den betydde mycket då - en gång - och jag har den kvar i min bokhylla.


Men jag läser den ytterst sällan.


Jag bara memorerar den första meningen:" Life is difficult."


Hela boken handlar om hur man bäst förhåller sig till detta enda.
Att livet inte för någon enda är lätt.


Hur man hanterar det svåra.


Hur man gör för att våga se och möta livet och de svårigheter det innebär. Istället för att undvika.


Jag tror vi måste söka och hitta det som får våra hjärtan att sjunga.


Unna oss att få gå in i och njuta av de små sakerna i våra liv som ändå är någorlunda bra.


För de små och stora lyckor vi själva känner betyder något i universum.
Världen behöver sjungande hjärtan.


Jag behöver dina drömmar...och du behöver mina....

Av Kaela - 19 maj 2010 05:48

 

  

 

Innan jag gifte mig hade jag sex teorier om barnuppfostran, nu har jag sex barn och inga teorier.

Henrik Pontoppidan

Av Kaela - 19 maj 2010 05:43

Den lilla tioåringen som varit försvunnen i Svenljunga återfanns i en butik i Borås igårkväll skriver DN

Det är ju glädjande i och för sig.

Men samtidigt innebär det ju troligtvis att hon och familjen utvisas.

De har delgivits beslut om det, men när flickan försvann så sköts utvisningen upp.

Tragisk är hela denna situation, med en familj som kanske satsat allt de har för att ta sig hit......och som nu troligen går emot ett verkställande av beslutet om avvisning.






Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards