Direktlänk till inlägg 23 juni 2010

När har en man slagit bort rätten till umgänge med sina barn?

Av Kaela - 23 juni 2010 10:01

Just nu är jag arg och upprörd och ledsen om vartannat.

Har pratat med en av våra mammor som lever under skyddad identitet.

Hon och barnen har fått en fristad här i vår stad - och dessutom ett nätverk av frivilligarbetare.


Hon har fått en skyddad identitet - men- men....mitt i allt detta har den man som drivit henne på flykt från sitt hem och sin stad rätt till umgänge med barnen.

Hon har fått ensam vårdnad - men rätten till umgänge kvarstår!

När i allsin dagar har en man slagit bort sin rätt till sina barn?
När han slagit ut de flesta tänderna och sparkat av höftbenet på sin kvinna - inte en utan två gånger - nej inte....han är fortfarande barnens pappa och har rätt till umgänge.

Ja jag vet att alla samhällets representanter kallar det för BARNENS rätt till umgänge.

Vilken oerhörd rätt och förmån!!!!

Att få tillbringa tre sommarveckor hos den man som tagit deras hem ifrån dem, som de drömmer mardrömmar om på nätterna....

Dessutom - så länge man påstår att det är barnens rätt spelar det i stort sett ingen roll hur mycket mannen slagit....


Jag är ledsen och arg - men hur mamman känner sig finns det säkert inga ord för...


För att inte tala om hur lätt det är att locka ur en sexåring vad staden där barnen och deras mor funnit en tillflykt heter?
Kanske i värsta fall till och med adressen.

Hur kan lagstiftningen vara så urbota korkad!!??

 
 
Kristina

Kristina

23 juni 2010 22:22

Hur kan det få vara så galet? Barnen borde ju oxå skyddas, vem vet vad han gör med dem? Varför ska barnen vara så rättslösa? Blir så förtvivlad när jag hör sånt här

http://ruach.blogg.se

 
salle

salle

23 juni 2010 23:23

har precis startat en ny killblogg, ni kan väll ta en titt och säga vad ni tycker, kom även med förslag på vad man kan skriva :)

http://salaremilio.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards