Alla inlägg den 8 september 2010

Av Kaela - 8 september 2010 17:32


För familjen som åker tidigt och kommer hem sent är säkert detta med en matkasse med recept för fyra personer för fem dagar toppen.

Det är bara en sak jag funderar över.

De som inte är mer än två i hushållet - eller de som är sex eller kanske till och med åtta personer.

Kan de också få matkasse med matvarot som är lagom för deras familj?

Ett alternativ - om man nu är tvåbarnsfamilj är helt klart Linas matkasse (du kan kolla här om Lina levererar på din ort)


För 499 kan du pröva en vecka...sedan kostar det 749 per vecka!


Av Kaela - 8 september 2010 17:20

Vi alla med armar och ben som ändå inte alltid orkar hålla huvudet ovanför vattenytan behöver läsa Mikael Anderssons bok "Armlös,benlös men inte hopplös."

En människa att faschineras av utan tvekan.

Med en drivkraft som verkar kunna försätta berg.

Med insikter om att vi alla alltid har egna val och att dessa val påverkar våra liv.

Utan tvekan berör boken läsaren på ett sätt som var svårt att förutse när man påbörjade den.

Man kan väl lugnt säga att den lilla bebisen som föddes på sextitalet inte såg ut att ha några vidare framtidsutsikter.


Idag en gift man med tre barn - föreläsare och egen företagare - och nu också författare.

Har du tänkt på att alla hans titlar börjar på "för".

Detta är en kille som imponerar över alla gränser!!

Jag köpte boken här


Av Kaela - 8 september 2010 17:09

Blekinge Läns Tidning skriver om en något ovanlig kund hos apoteket i Dalsjöfors.

En älg som hoppade in genom glasrutan.

Rusade runt i korridorerna på apoteket  och vårdcentralen och så ut på gården...skadad och skrämd.

Det fanns förstås bara en utgång på en sådan händelse.

Tragiskt - men det går ju inte att ha älgar inne bland folk....

Av Kaela - 8 september 2010 16:54

Jag blir både ledsen och arg när jag läser i Dagens Nyheter om Jessica som sexton år gammal tar sitt liv.

Vård fick hon aldrig trots att mamma slog larm.

Familj och pojkvän nådde inte in i hennes mörker.

Vad hennes familj her gått igenom under de tre år som gått sedan Jessica dog - och vad de går igenom idag, det orkar jag nästan inte tänka mig in i.

Det svåraste av allt måste vara att ens barn tar livet av sig.



Av Kaela - 8 september 2010 16:38

Svenska Dagbladet skriver att idag har två personer stoppats i säkerhetskontrollen på Bromma flygplats.

Den första med en handgranat på sig eller med sig...den andra med tårgas i bagaget.

Ganska obehagligt.

Tur att de upptäcktes.

Lite förvånande att det var på Bromma och inte på Arlanda.

Om jag inte är helt fel ute så är det ju mest eller kanske till och med enbart inrikestrafik från och till Bromma.


Av Kaela - 8 september 2010 06:16

  


Jag vaknade tidigt idag, entusiastisk över alla spännande saker
jag skall göra innan dagen är över
Min uppgift är att välja hur min dag ska bli.


Idag kan jag välja att gnälla över det regniga vädret ...eller glädja mig över att gräset får gratis vatten


Idag kan jag oroa mig för  min hälsa ...eller glädja mig över att jag lever


Idag kan jag sörja över att jag har så få vänner...eller med spänning se fram emot att göra nya bekantskaper

 

Jag väljer att tänka:

Idag kommer jag att få en underbar dag ...för att jag är välsignad med så många gåvor i mitt liv


Fritt översatt från engelska


Av Kaela - 8 september 2010 06:05

DN skriver om att den Sarkozy-ledda regeringen i Frankrike har planer på att höja fransmännens pensionsålder från 60 till 62 år.

Vilket lett till massprotester.

Massdemonstrationer och stängda eller neddragna verksamheter på skolor och sjukhus för att visa avskyn för det nya förslaget.


Så vitt jag förstår har väl Frankrike samma befokningspyramid (med många äldre) som de flesta andra europeiska länder...så kanske är inte frågan vad man vill utan vad man måste.

I Sverige pratar vi ju om att höja pensionsåldern.

Och jag tror att det kanske är det enda hållbara om inte en alltför liten vuxenbefolkning ska försörja alltför många.

Av Kaela - 8 september 2010 05:56

Göteborgsposten skriver att inlandsisarna är stabilare än tidigare beräkningar sagt.

Detta har man kommit fram till efter att ha tagit med landhöjningen i beräkningen - något man tidigare glömt att göra.

De nya beräkningarna presenteras i Nature Geoscience - en vetenskaplig tidskrift.

Det är märkligt att man gång på gång kommer fram med uppgifter och kallar dem fakta, när det i själva verket handlar om beräkningar - och att man i en beräkning kan ha missat någon faktor tänker man tydligen inte på.

Oavsett så får man ju säga att detta är ett glädjebesked!



Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards