Direktlänk till inlägg 8 september 2010

Idag

Av Kaela - 8 september 2010 06:16

  


Jag vaknade tidigt idag, entusiastisk över alla spännande saker
jag skall göra innan dagen är över
Min uppgift är att välja hur min dag ska bli.


Idag kan jag välja att gnälla över det regniga vädret ...eller glädja mig över att gräset får gratis vatten


Idag kan jag oroa mig för  min hälsa ...eller glädja mig över att jag lever


Idag kan jag sörja över att jag har så få vänner...eller med spänning se fram emot att göra nya bekantskaper

 

Jag väljer att tänka:

Idag kommer jag att få en underbar dag ...för att jag är välsignad med så många gåvor i mitt liv


Fritt översatt från engelska


 
 
Carl och Malin

Carl och Malin

8 september 2010 08:35

God morgon!
Ja, man väljer själv hur man vill se på saker o ting. Allt kan vändas och vridas på till fördel eller nackdel, svart eller vitt. Men varför inte se det mesta från den ljusa sidan!
Kram

http://carlisurin

Kaela

8 september 2010 10:31

Så sant.
Det är precis så jag tycker.
Vi väljer inte liv och omständigheter, men vi väljer hur vi ser på det och hur vi hanterar det.

Kram

 
e-k

e-k

8 september 2010 10:50

Precis så är det. Inte alltid lätt att åstadkomma men oftast klarar jag det.
Så visst, idag blir, det är redan en underbar dag. :)

http://www.steeperz.com

Kaela

8 september 2010 16:38

Ja viosst är det en underbar dag E-K!
Solen skiner och vi har fred i landet och människor som gillar oss....

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards