Dagens Nyheter skriver om Tove Kotter som fllyttat från Lund till Masthugget i Göteborg.
Där fungerar inte hennes nyteckande 3 abonnemang.
Men hon får inte bryta det - eftersom mobilföretaget menar att det är hon som beslutat att flytta inte de.
Nu tvingas hon alltså att betala ett abonnemang i två år som hon inte kan använda från och till sitt hem!
Jag är inte förvånad att 3 har så dålig täckning.
De påstår att de har 98,5% täckning.
Något som jag har mycket svårt att tro på.
Med en mobil med 3 abonnemang är det lätt att hitta platser där abonnemanget inte fungerar.
Har haft precis samma problem som Tove.
bBtalar också för närvarande också två abonnemang eftersom täckningen är alltför dålig på 3.
Josephine
26 september 2010 11:06
alltså, jag undrar om inte ni två skulle tjäna på att kontakta en advokat tillsammans? Då kan ni dela på kostnaderna och får snabbt veta ifall ni har en chans att bli av med kontraktet i förtid.
http://giraffen197.webblogg.se
Kaela
26 september 2010 11:23
Det kan ligga en poäng i det du säger.
Du har en mycket intressant blogg och många fina foton.
Gjorde ett besök - förstås!
Ha det gott och var rädd om dig!
Sanity
26 september 2010 11:29
Det låter som Sverigedemokraterna när dem ska säga att hos dem så finns det inga problem med främlingsfientliga åsikter inom partiet (jämför icke-existerande mobiltäckning).
Det finns en liten klick som står för den sortens politik men det konstiga är att vart i landet man vänder sig så är det synligt. Hur mycket man än letar efter fina områden där det ska fungera så dyker de upp, en efter en. ledningen för Tre arbetar lika ihärdigt som Jimmy Åkesson att tvätta bort stämpeln så det inte syns att det är något problem.
Jimmy Åkesson = nästa ledare för Investor?
Kaela
26 september 2010 14:31
Ja jag tropr Jimmie skulle bli en bra ledare där!
ha det gott och var rädd om dig!
Helena Bengtsson
26 september 2010 13:06
Tre är fruktansvärt arroganta. De slängde luren i örat på mig när jag ringde och klagade på deras faktura. jag skulle aldrig använda tre ens om jag fick ringa gratis. Företaget har inte en gnutta social kompetens. Egentligen är det ganska tragiskt, man lägger ner miljoner på annonsering men förstår inte att kunderna flyr pga av att man inte klarar av att bemöta sina kunder på ett korrekt sätt.
Kaela
26 september 2010 14:29
Nej bojkotta 3 - det är mitt råd. Helena..så jag håller med dig- de kastar ut millioner på annonsering men fattar inte kraften i en leende röst
Ha det gott och var rädd om dig!
Henrik
26 september 2010 22:56
3 är extrema lögnare.
För oss som bor i utkanten av Göteborg presenterades vårt område som ett testområde för snabbare och bättre uppkoppling. Med grafiken de har på sina datorer i affärerna så visar 3 att det ska vara full täckning med snabbast möjliga hastighet.
Efter flera månaders klagomål fick jag de tillslut att komma och mäta utanför vårt hem, resultat: ingen kontakt.
Svaret blev: "ni måste ligga i radioskugga"
Vid frågan om återköp av abbonemang var det tvärnit, men eftersom jag vill ha ett liv orkade jag inte bråka mer utan satte upp dem i min svarta bok där sviniga företag skrivs upp för att hängas ut för evigt.
Pixmania t.ex
PS: Sanity, du glömde In- i början på ditt namn, bland alla andra språkfel. Varför blanda in politik här ?
Kaela
27 september 2010 05:35
Det tycks som att det är många med dåliga erfarenheter av 3- och som sagt delar jag dem.
Det kanske kan lära oss att reklamen inte alltid talar sanning.
Ha en bra vecka!