Alla inlägg den 7 januari 2011

Av Kaela - 7 januari 2011 14:52

Födda på olika årtionden - men tvillingar!


Så kan det gå när den ena tvillingen föds de sista skälvande minuterna av 2010 och den andra unde de första minuterna av 2011.

I Tampa i USA hände det - Marcello föddes före midnatt - och  Stephano strax efter tolvslaget.


Till Aftonbladets artikel


Detta hände faktiskt också förra året i Linköping, men de tvillingarna fick nöja sig med att de är födda varsin dag.



Av Kaela - 7 januari 2011 07:55

  



Visst skulle det vara underbart om någon storstädade ens hem en dag när man är på jobbet?

Någon - som kan jobbet och som har tid att inte bara "gå med hartassen".

Komma hem till ett doftande rent hem


Här har du chansen att vinna en storstädning av ditt hem!

Av Kaela - 7 januari 2011 07:48

Massor av nostalgi - tillbaka till ungsdomens svåra dagar med Lill Lindfors

Av Kaela - 7 januari 2011 05:57

Långtradarnas höga fart på våra vägar tar 20 liv om året skriver Svenska Dagbladet.

Även taxibilarna har svårt att hålla fartbestämmelserna slår artikelförfattaren fast

Att det går alltför fort för långtradarnakan jag konstatera varje dag jag tar mig till eller ifrån jobbet - och många är de.

Utgången av en olycka är ju direkt relaterat till farten.

Dessutom är det ju tydligen så att dessa monsterfordon kör omkring på våra hala vintervägar med sommardäck!

Varje morgon håller jag nästan andan - gång efter gång - och likaså på kvällen när jag ska hem.

Skulle med stor glädje emotse att det var flera poliskontroller så att de tvingades hålla ner hastigheten.


Till artikeln


Av Kaela - 7 januari 2011 05:50

  

 

 

Idag har August och Augusta namnsdag!

 

Jag gratulerar!

Av Kaela - 7 januari 2011 05:44

  

 

 

 

 

Vad solen är för blommorna -

 

är ett leende för mänskligheten

Joseph Addison

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards