Alla inlägg den 2 februari 2011

Av Kaela - 2 februari 2011 06:32

  




Ibland besöker jag Yvonnes blogg- den har gett mig många tankar och reflektioner.

Av Kaela - 2 februari 2011 06:22

Visste du att varje dag brinner det på minst en skola i Sverige. Och varannan brand är anlagd.

De flesta av oss har ju sett och läst om skolbränder och nedbrunna skolor....men att det är så utbrett trodde jag inte förrän jag läser Svenska Dagbladets artikel om brandmannen Tony Hallin i Hässelby utanför Stockholm som är anställd i kommunen enbart för att förhindra skolbränder.

Dessutom är det också många falsklarm.

Vilket förstås kostar en hel del för att inte tala om att brandutrustning och brandmän är upptagna av falsklarm medan det kanske verkligen brinner någon annan stans.


Genom att arbeta med information av eleverna om vad en brand verkligen innebär får Tony alldeles säkert en och annan att tänka till.


Tror att detta är ett bra sätt att angripa nonchalansen inför allmän egendom  och risker för människors liv som ju måste ligga till grund för att man anlägger bränder eller slarvar med brandrisker som ung människa.


Till artikeln

Av Kaela - 2 februari 2011 06:12

  

 

 

Den sanna kärleken liknar cirkeln, och cirkeln har inget slut.


Ryskt ordspråk

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards