Direktlänk till inlägg 27 februari 2011

Mormors - och snart farmorslycka

Av Kaela - 27 februari 2011 14:57

Om bebisen anländer då den ska blir jag farmor nästa söndag.

Och min lilleman blir pappa.

Storeman har i och för sig redan gjort mig till farmor....två stora fina pojkar som här tar hand om småkusinerna i lekparken...David kollar häråt och Jacob vänder ryggen till


  




Jag startade denna bloggen när den kommande bebisens kusin var i antågande - i slutet av 2007.

Hon föddes 5 mars 2008.

Så som det ser ut kan hon faktiskt få en kusin på sin födelsedag.

Om bara den lilla därinne i magen kommer en dag innan medicinmännen bestämt.


Redan i augusti 2008 blev jag mormor igen...til andra dotterns lilla tös - och i oktober 2009 fick denna lilla tös en liten bror.

Så det blir fyra barnbarn på tre år!


  

Så här såg Pixie ut då hon tre dagar gammal mötte mormor första gången (hon som blir tre år nu på lördag)

Stor baluns med 15 små kompisar ska treåringen orka med - dessutom familjemiddag hela kvällen....


  


Här är Linnea två dagar gammal - hon tyckte inte mormor och morfar var något att hålla sig vaken för - så hon sov sig igenom premiären.

Linnea blev alltså två år i augusti - en dag hon firade med besked.


  

Alfons, Linnea lillebror var vaken och närvarande vid första mötet.

Han blev ett år i oktober och firade förstås - men om han var medveten om att han var huvudpersonen - det är väl frågan.


Nu återstår att snart få veta vem som är den fjärde - flicka eller pojke ....nej de blivande föräldrarna har inte tagit reda på det....

Spännande värre ska jag säga....att undra vems foto som hamnar här under


  


 
 
Spanaren

Spanaren

27 februari 2011 19:33

Så fina barn (stora som små) du visar upp *njuter*. Hoppas att det lilla och nya underverket kommer snart/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kaela

28 februari 2011 05:41

Tack - snart kommer det väl.....men vilken dag- det är spännande.

Kram

 
skrivmoster

skrivmoster

28 februari 2011 11:16

Vet du vännen, jag fick hjärtklappning när jag läste och såg på bilderna! Så härligt att veta, att snart är väntan över och du får veta och hålla i barnet. Jag får vänta till i maj någon gång på mitt andra. Det blir ett BARN men kön har ingen bett att få veta för det är ovidkommande. Ett friskt barn är önskan! Så rara bilder... jag minns hur det var för snart två år sen när Emelie kom. Du får berätta när det lilla barnet är här!
Kramar till väntande farmor från ännu en väntande...Varmaste kramen!

http://www,skrivmoster.bloggplatsen.se

Kaela

28 februari 2011 13:13

De är verkligen livets efterrrätt - dessa små barnbarn.
En av frivilligarbetarna hos mig fick sitt första barnbarnsbarn för en tid sedan och när jag frågade henne vad man ska kalla det (barnbarnen är ju livets efterrrätt) sa hon blixtsnabbt: "Kakan till kaffet - den allra ljuvligaste"
Så det finns att se fram emot.

Kramar om dig - från en väntande farmor till en annan!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards