Alla inlägg under februari 2011

Av Kaela - 22 februari 2011 13:32

 

  

 

Erfarenheten är inte vad som händer dig.

Det är vad du gör med det som händer dig.


Okänd tänkare

Av Kaela - 21 februari 2011 13:12

Visste du att nästan var tredje svensk lider av störd sömn.

Oftast ett resultat av för stor arbetsbelastning, för mycket stress och för högt tempo.

Det finns sätt att klara av det här och kanske få betydligt bättre och lugnare nätter säger stressforskare Torbjörn Åkerstedt i Dagens Nyheters artikel.


Läs gärna artikeln . kanske kan du hitta något matnyttigt.

För min del tycker jag råden mest består av självklarheter.


Och att man varje morgon ska gå upp samma tid....ja vardagar det är ok...men för den som startar sin dag 5.15 på vardagarna är det inte en önskvärd uppstigningstid på lörd-sönd.

Även om jag håller med om att det är bra att gå upp vid ungefär samma tid, sover jag allt gärna ett par tre timmar längre på helgmorgnarna.....även om det ibland innebär att söndagnattens sömn blir störd.


Till artikeln

Av Kaela - 21 februari 2011 08:23

Eftersom jag är adoptivförälder har jag läst en hel del böcker om adoption.

Den jag sist läste upplever jag starkt verklighetsförankrad.

Den väjer inte för svårigheterna när barnen växer upp.


Anna är kvinnan som själv adopterat två barn från Colombia.


Går du i adoptionstankar eller har adoptivbarn som börjar närma sig tonåren - då är "Färgen under huden" av Marianne Peltooma en bok för dig.


Jag köpte min här

Av Kaela - 21 februari 2011 08:08

Man blir både ledsen, bedrövad och arg när man läser att det är låg kvalité på sexualbrottsutredningar i Sverige.

Och man kan inte undgå att notera att de flesta brottsoffer där är kvinnor.

Är vårt land jämställt då skulle detta inte få förekomma.

Att det är svåra brott att utreda det har jag full förståelse för.

Vanligtvis finns inga vittnen och den stacklars våldtagna kvinnan som är chockad och förtvivlad går alltför ofta hem och tar en maratondusch istället för att uppsöka sjukhus.


Det är inte underligt att många kvinnor inte anmäler att de blivit våldtagna när det ser ut så här.

Ett förhör är ju att tvingas igenom våldtäkten ännu en gång - och kanske till ingen nytta.


Till artikeln i Dagens Nyheter

Av Kaela - 21 februari 2011 06:17


  


Skapa en plattform av medvetenhet i ditt liv så att ditt inre kan få en möjlighet att blomma och expandera

 

Lena

Av Kaela - 20 februari 2011 17:25


  


Det är så du bäst finns till här i världen.
Förmedla kärlek och glädje.
En lycka är det att vara ljuset - visa ljuset - lär ut om ljuset -  lycka, kärlek och fred -  frid på vår jord.

Tala om för alla att kärleken är det högsta.


Det kommer att hjälpa många på deras vandring här i livet.

Var kärlek .
Visa i handling vad det är vad det är.
Många har gått vilse i kärlekslösheten.
I ljus och kärlek  från dig och mig får de näring och kraft.
Kraft att gå vidare i sina liv, att göra nya val
Lys med ljuset så att de kan gå mot ljuset själva.

Av Kaela - 20 februari 2011 14:53

Är det något jag blir fullständigt vansinnigt arg av så är det att läsa om när äldre blivit rånade.

I lilla Kinna med en befolkningsmängd på 7 800 personer dessutom.

I ett sådant litet samhälle kan man ju hoppas att polisen hittar förövaren snabbt och att han får sitt straff.

Som vanligt alldeles för lågt.

För den som rånar en äldre förändrar ofta hela personens återstående liv.

Kanske vågar den äldre inte ens gå ut ensam en enda gång.

Jag möter dessa kvinnor (som det oftast handlar om) i mitt arbete och ser de ödesdigra konsekvenserna de får leva med, oftast resten av sitt liv.


Till artikeln i Dagens Nyheter

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards