Alla inlägg den 3 mars 2011

Av Kaela - 3 mars 2011 18:21

  



Du är en blomma i asfalten
En våg på spegelytan

Du fick inte en enkel uppgift
men starka rötter har du

Jag ställde dig i öknen
men dina starka rötter
hittar underströmmarna

En snårig väg fick du att vandra
men jag lade skatter längs vägen
Ibland är vägen svår och snårig
dina steg blir trötta och tunga
men jag ser och jag vet
jag går framför dig
jag går bakom dig
och låter dig växa
mot höjderna

Kedjor ska inte binda dig

Inget vapen som smids mot dig ska vinna framgång....

Kaela

Av Kaela - 3 mars 2011 10:38

Många som utförsäkrades återvänder nu till ny sjukskrivning.

Arbetsförmedlingen har konstaterat att de är för sjuka för att kunna arbeta.

Inte oväntat.

Ingen trodde väl att samtliga långtidssjukskrivna var fuskare.

Hade det varit så - ja då hade de ju inte behövt återvända utan arbetsförmedlingen hade upptäckt att de hade kapacitet att arbeta.


Det svåra för många långtidssjuka  - när det gäller att bli trodd - är att det inte syns utanpå  hur de mår - och att de har bättre och sämre dagar tror jag.


Till artikeln i Dagens Nyheter

Av Kaela - 3 mars 2011 09:09

 

  

 

Att aldrig hålla tyst när rättvisan är hotad. Det är mer än ett motto, det är min skyldighet som människa.

 

Marjane Satrapi

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards