Alla inlägg den 1 april 2011

Av Kaela - 1 april 2011 19:10

En söt tjej som jag räknat ut är ungefär tio år vill att jag ska rekommendera hennes blogg!


Gör jag gärna!


Gå in till henne och se hur det är att vara så ung



Av Kaela - 1 april 2011 06:11

 



Vår själviskhet snärjer oss i små egoistiska tankar.
Vi kan fastna i känslor av orättvisa och att vi inte får tillbaka det vi ger.
Många säger: ”Jag bara ger och ger och inget får jag tillbaka, jag måste lära mig att tänka mer på mig själv”.


När vi känner oss besvikna och förfördelade beror det inte på att vi gett för mycket i dess egentliga bemärkelse, utan på att vi haft mer eller mindre dolda motiv som infekterat vårt givande.
Det kan vara rädsla för att inte vara omtyckt eller god nog.


Det kan bero på att vår godhet också varit en omedveten investering med hopp om att få något tillbaka.

Den verkliga frigivningen av våra gåvor och därmed av vårt liv och vår lycka, är när vi kan ge våra gåvor med både hjärta och förstånd utan att förvänta oss något i gengäld.

Då finns inte tanken: ”Jag gav honom en gåva för 300:- men fick bara en för 100:- , vad orättvist”.

”Jag ställde upp när han behövde hjälp och nu har han inte tid för att hjälpa mig”.


Varje gåva vi ger i kärlek, oavsett om det är en fysisk gåva, en praktisk hjälp, eller att vi erbjudit ett stöd till någon i svårigheter och kris ärdet något gott  - som inte enbart är av godo för mottagaren, men också för oss själva och för byggandet av en ny mänskligare värld.


När vi inställer vårt sinne på att ge av vår tid, våra förmågor och begåvning , genom vår nästa, kommer vi på våglängd med Guds egen mentalitet och fylls  av en känsla av glädje.


Många av oss vet av erfarenhet att de situationer som berett oss störst glädje är när vi kunnat hjälpa eller inspirera andra .



 

Av Kaela - 1 april 2011 05:53

 


Det svåra i mänskliga relationer är inte samtalen mellan människor - utan den inre dialogen


Okänd tänkare

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards