Alla inlägg den 27 april 2011

Av Kaela - 27 april 2011 21:11

Jag hoppas innerligt...ja...nu får hennes föräldrar nog spela andra fiolen ...för jag brinner av otålighet att få lära känna min lilla sondotter....

Hitintills bara av foton förutom en timme när hon var fem dagar.


Fotot här gör inte längtan mindre


 

Av Kaela - 27 april 2011 21:03

För något år sedan hittade hjag det här receptet på varma mackor på Internet...


Och sedan dess har vi gjort dem några gånger.

Mums ...och inte alls svåra att göra..


Till två personer tar man fyra formbröd ...du kan ta en grövre sort om du vill...

Bred med margarin på alla fyra skivorna.

2 mozarellabollar

cirka en halv dl hackad färsk basilika

8 skivor salami

4 soltorkade tomater

oliver


Bred margarin på brödskivorna. 

Skiva mozarellan, tomaterna och oliverna.

Hacka basilikan.

Strimla salamin.


Fördela fyllningen på två av av brödskivorna.

Lägg sedan en brödskiva med smörsidan utåt på toppen.


Grilla i smörgåsgrill eller våffeljärn tills smörgåsarna blivit gyllenbruna.


En god kvällsrätt när man som vi idag, är sent hemma och har hoppat över middagen.

Av Kaela - 27 april 2011 11:35

De amerikanska konsumenterna lägger 11 % av sitt tiotala spenderande på lyxvaror.

Smycken, godis, alkohol med mera....och då är ändå inte lyxvillor inräknade.

Det låter knappast som att USA har en ekonmisk kris då man läser detta.

Och så undrar man - hur mycket lägger vi svenskar på onödiga saker?


Till artikeln i Dagens Nyheter

Av Kaela - 27 april 2011 08:52



 


Jag är en del av alla jag mött.
Lord Tennyson

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards