Direktlänk till inlägg 2 maj 2011

Fel man på plats på SOS Alarm

Av Kaela - 2 maj 2011 11:27

Vad har vi egentligen SOS-alarm till - om de inte kan inse av de samtal som kommer in vilka som verkligen behöver en ambulans.

Nyss var det Emil som inte fick någon ambulans trots upprepade samtal till SOS.

Han dog.

Kanske tur att inte också den MP-politikern Anders Wallner  gick samma öde till mötes.

När han själv ringde kom ingen ambulans.

Först då hans s'ällskap ringde.


Kan det vara så att de som svarar på SOS-alarm har svårt att förstå samtalet när den som ringer är svårt sjuk eller skadad och chockad.

Isåfall är det fel person på den platsen.


Lite enmärkningsvärt att inte SOS alarm genast inledde en internutredning efter Emils död - men gör det efter  detta där en  något så när namnkänd politiker är inblandad.


Till artikeln i Dagens Nyheter

 
 
Ingen bild

Dave

2 maj 2011 11:46

Sjukvårdspolitiken från högern vill ha det så här. Mindre skatter genererar att basala samhällsfunktioner drabbas av sämre ekonomi och till sist slutar att fungera.
/från fd högersympatisör

Kaela

2 maj 2011 16:50

Vad du vill säga är alltså att personalen på SOS Alarm är så slimmad att de är alltför trötta för att sköta sitt jobb.

Kanske är det så.
Jag har inte den insynen att jag kan veta.
Men undrar gör man ju när det händer två såna här saker efter varandra.

Egentligt vet jag inte heller hur många samtal de har från påstrukna personer som inte menar allvar med sin ambulansförfrågan.
Men man brukar bli van att skilja ut....

Ha det gott och var rädd om dig!

 
Ingen bild

Kula

2 maj 2011 13:15

Står ju att dom hade polisanmält SOS Alarm redan, så att SOS skulle påbörjat en egen utredning pga att det var en "kändis" stämmer ju inte riktigt.

Kaela

2 maj 2011 16:45

Ja iofs - det kan di ha rätt i.

Ha det gott och var rädd om dig!

 
Ingen bild

Someone

2 maj 2011 20:39

Ett djupt andetag och faktagranskning: SOS-Alarm säger ALLTID "lugna ned dig" och ambulansen i sådana fall skickas ALLTID (med MYCKET enstaka rikskända undantag och fatala misstag) DIREKT.

Det KAN vara så att Anders Wallner fick vänta i onödan. Jag vet inte om det var så. Du vet inte om det var så. Men av det som framkommit i media (att kompis fick beskedet att lugna ner sig) så har ALLT gått rätt till. INGET som framkommit tyder på att SOS gjort fel.

Ja, jag är partisk.

Ja, jag har insyn.

Det är bara det att jag är så %/&#%¤ trött, besviken och ledsen över de otroligt långtgående slutsatserna som spekuleras fram helt vilt och verklighetsfrämmande.

SNÄLLA, kan det möjligen vara så att SOS nån gång gör nåt rätt...

Kaela

3 maj 2011 08:04

Jag både hoppas och tror att SOS gör något rätt ibland - och till och med för det mesta.
Med tanke på hur illa konsekvenserna av en felbedömning kan bli så måste ändå alla misstag granskas.
Det gäller människors liv!
Förstår att du är en av dem som arbetar med det och därför käbnner dig påhoppad.
Det beklagar jag.
Däremot vill jag påpeka att du glömmer att Andfers själv ringde först och inte fick någon ambulans.
Det var först då hans sällskap ringde som det blev en respons.

Ha det gott och var rädd om dig!

 
Kalle

Kalle

3 maj 2011 11:52

Politiker har ju ofta en tendens att tänja på sanningen, så även i detta fall där det aldrig nekats ambulans. Wallner och hans kompisar borde skämmas att komma med dessa lögner och borde göra en "pudel".

http://x

Kaela

3 maj 2011 12:55

Emil var inte politiker och han dog för att ingen ambuilans kom.

Ha det gott ocg var rädd om dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards