Alla inlägg den 13 maj 2011

Av Kaela - 13 maj 2011 09:59

Visserligen har solen och det ljuvliga sommarvädret tagit paus - men grilla kan man ju göra ändå.

Ätr det för kallt ute kan man ju äta inne.


DU BEHÖVER HA DETTA HEMMA

Ugnsfolie

1 knippe persilja

4 laxkotletter

creme fraiche 34% naturell

pepparrot i tub eller burk

salt

potatis

salladsgrönskaer


SÅ HÄR GÖR DU:

Pensla 4 bitar ugnsfolie med smält smör eller olja.
Hacka persiljan grovt.
Lägg en laxkotlett på varje foliebit och salta lätt.
Strö på den grovhackade persiljan.
Krydda med vitpeppar och några korn krossad rosépeppar. Vik samman folien väl.

Lägg paketet på grillgallret eller i glöden.
Det går givetvis bra att grilla i ugn också.
Öppna försiktigt ett paket efter ca 5 minuter och se om laxen är färdig.


SÅS

1 Burk crème fraiche naturell 34%
Ca 2 msk pepparrot på burk eller tub

Lite salt

Rör samman och låt gärna stå ett tag före servering
Servera med kokt potatis och fräsch sallad.


Smaklig måltid!

Av Kaela - 13 maj 2011 08:22


 


Jag tycker katter är underbara djur - men bor granne med ett hus där även tio katter bor.

Hur ljuvliga de än är vill jag inte ha min nyligen frösådda rabatt eller låda tillstrulad och nerkissad och nerbajsad.

Har funderat mycket på vad man kan göra när jag hittade denna sida.

Inte billigt - men om det fungerar är det ju värt pengarna för det kostar med förstörda rabatter också.


Av Kaela - 13 maj 2011 08:16

Semester!!!
En välbehövlig avkoppling eller en annan slags stress.

har du bokat upp hela semestern redan?
Se till att du bokar in några dagar att vara lat på - när du inte tillåter några krav.

Det uppmanar artikeln i Expressen oss till!


Och de har så rätt!

Vi behöver kravlösa dagar på badstranden eller om solen sviker - i soffan med en bok....


Till artikeln i Expressen

Av Kaela - 13 maj 2011 05:48

    


All äkta hjälpsamhet börjar med ödmjukhet inför den jag vill hjälpa

och därför måste jag förstå, att detta med att hjälpa
inte är att vilja härska utan att vilja tjäna.

Kan jag inte detta så kan jag heller inte hjälpa någon.

Sören Kirkegaard,

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards