Alla inlägg den 2 juni 2011

Av Kaela - 2 juni 2011 08:55

 



Försök att ta tillvara allt gott som livet ger.
Se det stora i det lilla så kan guldkornen bli fler.

Ge dig tid att reflektera i en stund av lugn och ro.
Låt sanningen bli vetskap men släpp även fram din tro.

Och när du möter mörker och livets tvära kast
känn då hur livet rör sig och ljuset får kontrast.

Känn att du får styrka av det som gör dig svag
att där finns nåt att lära av allt som sker var dag.

När dagen är tung och livet känns kallt
är det svårt att se en mening med allt.

Så ensamt det är att bära en sorg.
Men bördan kan lätta med andras försorg.

För tankar kan värma och ord göra gott.
En blick kan berätta att någon förstått...

Så känn att du har ett stöd här i mig.
För det ska du veta - jag tänker på dig.


Okänd poet (vet du vem som skrivit denna  dikt - berätta det gärna.

Jag fick den av en vän i min inbox.)

Av Kaela - 2 juni 2011 08:48

 



Visst är det vi gör är en droppe i havet.

Men om den droppen saknades skulle havet vara mindre.


Okänd tänkare

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards