Alla inlägg den 15 juni 2011

Av Kaela - 15 juni 2011 15:59

Vet inte om ni har läst boken: Pojken som kallades "Det"

av Dave Pelzer.

En bok som skakade om alla sina läsare tror jag.

Den gav insyn i en barndom som man kanske helt hade velat slippa se.

Handlar om ett barns kamp för att överleva mot alla odds.
När Dave Pelzer vid tolv års ålder omhändertogs av myndigheterna uppdagades en skakande historia.
Sedan fyra års ålder hade han vanvårdats och systematiskt misshandlats av sin psykiskt sjuka mor.
Dave isolerades successivt från sin pappa och sina bröder.
Han behandlades sämre än en hund och många gånger önskade han att han skulle få dö.
Med beundransvärt mod lyckades han inte bara överleva sin fasansfulla barndom utan också skapa sig ett tryggt och meningsfullt liv.


Nu har Dave skrivit sin fjärde bok: "Att hjälpa sig själv"


En riktigt bra bok tycker jag som jag verkligen rekommenderar.


Jag köpte den här

Av Kaela - 15 juni 2011 15:55

Och så skriver Dagens Nyheter om att vi svenskar blir allt mera negativa till euron.

Vid en folkomröstning (om den hållits i maj i år) skulle 64 % röstat nej.

Inte alls förvånande efter alla ekonomiska krisetr runt om i de länder i Europa som inför euron.



Av Kaela - 15 juni 2011 07:55

I USA har 6 miljoner människor lämnat Facebook skriver Expressen.
Trenden är densamma i Canada.

I Sverige är det fortfarande en viss ökning.


Visst finns det en trötthet bland Facebook användare i Sverige också ....det är inte så många som använder Facebook för annat än meddelanden till varandra tror jag - som man lika gärna kunde skicka i mail.

Facebooks glanstid är säkert över och snart kommer vi att tala om "Facebook-tiden" som ett avslutat kapitel i historien - det är jag övertygad om.


Av Kaela - 15 juni 2011 06:00

 



Idag är himlen full av gråa moln och det blåser ordentligt....

Lätt att humöret åker ner när man fäller upp persiennerna och ser ut.


Visst är det absolut lättare och roligare att vaka till en varm dag med blå himmel och strålande sol.


Ja, så gick mina tankar när jag steg upp och såg dagens väder....men då kom ett ordspråk i mina tankar - "idel solsken gör öken"

Så är det i naturen - och så tror jag det är i våra liv också.

Att leva livet på en räkmacka är möjligen enkelt - men det utvecklar inte de styrkor vi behöver för att klara av att leva.


Skönt att veta att liksom det växlar med vädret - så växlar det i våra liv.

Och det är som det ska vara...


Det gäller att inse att även den gråaste blåsigaste dag är en gåva - ännu en dag att möta fina människor - att ge glädje och få glädje.....



Av Kaela - 15 juni 2011 05:52

Dagens Nyheter skriver idag om en amerikansk undersökning som visar att om vi tittar på TV mer än två timmar per dag är vi i farozonen för en del obehagliga sjukdomar - som typ2-diabetes, hjärtproblem med mera.


Så vi har allt att vinna på att stänga av TV:n efter favoritprogrammet istället för att bli sittande kvar i TV - soffan för att se något vi egentligen kanske inte ens är intresserade av.


Av Kaela - 15 juni 2011 05:46

 


Den som stannar upp - har ett stort försprång


Okänd tänkare 

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards