Alla inlägg den 10 juli 2011

Av Kaela - 10 juli 2011 19:23

 


Regn i morse- nu skiner solen igen och torkar (förhoppningsvis) mina badlakan och handdukar efter den välbehövliga badrumsstädningen.

Städa är nog inget som någon av oss gillar så där överdrivet mycket.

Men om man inte gör det blir det inte så trivsamt omkring en med tiden.


Jag kände av det där motståndet när jag började- men då dök det upp i mitt minne en bok jag fick som 10-12 åring.

Den handlade om en flicka som lekte "vara glad-leken"

I alla lägen försökte hon hitta det positiva.

Och det finns något positivt i nästan allt- så hon lyckades...bättre och bättre undan för undan.


Medan jag städade började jag göra just det....tänka: så stort att jag har ett badrum att städa- att jag orkar städa - inte sitter i rullstol eller är sjuk.

Och sannerligen - blev inte badrumsstädningen ett rent nöje - och på köpet blev ju faktiskt också badrummet rent.




Av Kaela - 10 juli 2011 14:53

 


Stella gosar med pappa


 


Stella - finklädd

Av Kaela - 10 juli 2011 14:33

  


Pixie 3,5 år - min lilla dotterdotter


  En blivande speleman kanske- som farfar. Min lilla dotterson Alfons 20 månader


  Linnea-Alfons storasyster, tre år i augusti -  vet inte riktigt om hon ska behålla bollen eller kasta den.


  Kusinerna Pixie och Linnea midsommarfton


 


Min lilla sondotter Stella 4,5 månader



Av Kaela - 10 juli 2011 14:06

  Hela bussbeståndet byttes medan vi var på Malta - och detta är den numera pensionerade gula bussen



    Övre bilden visar utsikten från hotellrummet.

Nedre bilden är tagen från bortre delen av hotellets poop som här ser ut att flyta ihop med medelhavet....men dit är det faktiskt 400 meter fågelvägen.



   De blå grottorna - tala om medelhavsblått....



  Båten Fernando som tog oss till öarna Gozo och Comino



   På begravningsplatsen



  

Här har båten ankrat vid Gozo.


Jag har tvåhundra foton, men ska inte plåga er med flera nu.

Berättelsen om resan hittar du här



Av Kaela - 10 juli 2011 10:38

Från och med idag kan det bli dyrt att "glömma" resterna efter picknicken kvar ute i naturen eller i parken.

Polisen får ge boten direkt på platsen.

Om man inte tar med sig skräpet eller förpassar det till en papperskorg kan man alltså snabbt bli 800:- fattigare.

Bra! Hoppas det för med sig att vi slutar kasta skräp i natur och parker och på gatorna.


Till artikeln i Svenska Dagbladetta med dFrån och med idag kan man bli bötfälld om man sl

Av Kaela - 10 juli 2011 09:29

    


Det onda gör vanligen buller av sig,därför genljuder det från så många håll, därför är tidningar och sällskapskretsar fulla med tal därom.

Medan det goda helst går - som solljuset - tyst genom världen.


Fredrika Bremer

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards