Alla inlägg under november 2011

Av Kaela - 6 november 2011 11:20

En rubrik man borde slippa läsa -  läser jag just i Expressen.

Reinfeldts 16-årige son nerslagen och misshandlad.

Det skymtar vissa saker i artikeln som tyder på att den misstänkte gärningsmannen - också han 16 år - visste vem han misshandlade. Han är dessutom tidigare dömd för "hets mot folkgrupp.

Så tragiskt.

I vårt fria land vill vi inte se att politiker eller politikers barn utsätts för våld på grund av sin politiska ståndpunkt och uppdrag.

Oavsett politisk färg.


Av Kaela - 6 november 2011 09:05

Öppnade just ett mail.

Från en författare,Eva Viklund, som skrivit boken "jag kommer sen...som handlar om den fruktansvärda diskoteksbranden i Göteborg.

Har just provläst hennes bok här

Och det slutade med att jag skickar efter boken där jag köper snart sagt alla mina böcker.


Här kan man bland annat köpa boken


Boken handlar om Anne Britt Söderberg som miste sin dotter Johanna den fasanfulla natten 1998.

Anne Britt har också startat en blogg


Har just provläst hennes bok här


Det finns också en facebook-grupp om boken.

Av Kaela - 6 november 2011 08:51

 



I Dig
hittar jag en bro

till mig själv

I Dig
är jag
den jag verkligen är

I Dig
lever jag
och andas

Den dagen
jag mötte Dig
sjöng vinden
sången om kärleken

Din kärlek
smälte ner
min rädslas pansar

gav mig skrattet
och glädjen

och fick mig att inse
att jag bara kan vara jag

i Dig

Kaela

Av Kaela - 6 november 2011 08:33

 


Var nöjd med det du har och finn glädje i hur saker är.
När du inser att inget saknas tillhör hela världen dig


Lao Zi

Av Kaela - 5 november 2011 14:21

  Nu närmar sig julen och alla kära besvär....men vad ska man ge....

I vår familj har vi haft önskelistor - men jag kommer inte att varke ta emot eller ge någon sån.

Det blir ju lite av en beställningslista.

Och det blir betydligt mycket roligare att handla utan beställningslista - och faktiskt också för mottagaren - mer än en grej, någon har funderat på vad jag vill ha.


Nu har jag snurrat runt lite på nätet för att få igång hjärncellerna och hittat en del kul saker.


Eller vad säger du om den här mysiga matlådan - till den som ska ha låda med sig till lunchen varje dag

Legomatlådan hittar du här


 



Eller varför inte en liten uggleväska till en klok flicka


 

Denna söta väska hittar du här


En liten kille - eller en större - skulle kanske gilla att få en radiostyrd helikopter...


 


Den köper du här


Detta är bara ett par tre exempel på vad man kan hitta på nätet.

Man kan förstås ge böcker och då är ju Adlibris eller Bokus bra sajter att besöka (Det finns många flera. Även detta är bara ett par exempel.

Och där behöver man inte vara ute alltför långt i förväg.

Det går ganska snabbt att få hem böckerna man beställer.

Av Kaela - 5 november 2011 08:43

Läser i en artikel i Dagens Nyheter att ett ökande antal kvinnoöverfalli Oslo har lett till att man samlat sig till nattvandring.

Det tycker jag är ett underbart inititativ som vi borde ta efter .

Istället för att stänga oss inne och vara rädda när när en ort drabbas av flera kvinnoöverfall.

Organsiera oss och gå ut - i stora grupper och motverka det onda , göra stan tryggare - tillsammans.

Av Kaela - 5 november 2011 08:35

 



Bortom det djupa havet
där bergen når
högre än himlen
ska jag stå

en klippa av pärlemor

mött av oändlig kärlek ska jag
självklart stiga
in
i förvissningen om
att äntligen hittat hem


Kaela

Av Kaela - 5 november 2011 08:32


 


Att oroa sig för morgondagen är som att betala räntan på ett lån man inte fått.


Okänd tänkare

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards