Alla inlägg den 4 januari 2012

Av Kaela - 4 januari 2012 08:32

Utmanades av Spanaren att svara på detta:

 

 

1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?

På dagen för tio år sedan säger min kalender från 2002 att jag arbetade- och att jag var förkyld


  2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?

Hade enligt kalendern för 2011 tre introduktionsintervjuer med nya frivilliga.


3) FEM SNACKS DU GILLAR?

Gillar inte snacks men tycker om cashewnötter

 4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL?

 I en djup oändlig skog (sjöng mormor för mig)

Det växte en blomma vid granarnas fot (sjöng också mormor)

Till min syster  (text: Dan Andersson)

Tänd ett ljus och låt det brinna

Amazing grace (hmm...kanske inte absolut hela, men nästan)

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MÅNGMILJONÄR?
Jag skulle inte vara det så länge för världen har så stora och många hål att stoppa miljonerna i

6) FEM DÅLIGA VANOR?

Dricker för mycket kaffe

Dålig på att säga nej
Dålig på att äta lunch

Finns säkert mera, men det vet andra mera om än mig



7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA?
Gå i skogen

Baka matbröd

Arbeta- eftersom jag har världens bästa om än stressigaste jobb
Möta vänner

Läsa/skriva poesi


 

8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA?
Jag skulle aldrig köpa hudcremer för flera hundra kr för en liten burk
Godis, gillar det inte och så är det dåligt





9) Fem favoritleksaker

Jag tarJag tar bort lek och säger saker.



Jag kommer att utmana några andra så småningom - men hinner inte nu



jag utmanar:


Caja
Gunilla

Kicki
Rebecca
Tolmia












 

Av Kaela - 4 januari 2012 06:10

Just som vi andats ut kommer nästa storm.

"Emil"


Den har redan ställt till det i sydliga Norge och Danmark....hos oss sägs det bli värst tidigt på förmiddagen i dag!

Allra värst sägs den bli över Gotland och Öland.

Men var vi än bor så ska vi nog hålla i hatten om vi måste gå ut.

Och har du tänkt åka tåg gör du klokt i att kolla först så inte den avgång du tänkt använda dig av är inställd


Läst i Dagens Nyheter

Av Kaela - 4 januari 2012 06:02

     



Vårt dilemma är att vi hatar förändringar, samtidigt som vi älskar dem. Det vi vill är att saker och ting ska förbli som de är men ändå bättre.


Sydney Harris

 
Av Kaela - 4 januari 2012 05:55



Idag är det onsdagen 4 januari och Rut har namnsdag!


Jag gratulerar!


  

 


Det finns 42 773 kvinnor i vårt land som bär namnet Rut eller Ruth som  är ett  namn med hebreiskt ursprung.

Betydelsen är osäker och olika förklaringar har föreslagits, bl.a vänskap, medkänsla och herdinna.

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards